Wydanie: PRESS 03-04/2019
Ponad sufit
Sklep internetowy, organizowanie wystaw, produkcje gier, usługi poligraficzne – ponieważ zarabianie na reklamie staje się coraz trudniejsze, agencje szukają innych źródeł przychodów.
Pierwsza gra stworzona na potrzeby klienta reklamowego ma się pojawić na platformie sprzedażowej firmy gamingowej Minikartel już w kwietniu br. Firma powstała w Grupie 22 w październiku 2018 roku, osobowość prawną ma otrzymać w marcu br. Jej udziałowcami są m.in. pracownicy Agencji Warszawa: senior art director Artur Hilger i chief technology officer Marcin Barciński. – Oni w dalszym ciągu pracują w Agencji Warszawa, choć już nie w pełnym wymiarze – wyjaśnia Michał Lorenc, kiedyś prezes tej agencji, dziś zajmujący się w Grupie 22 inwestycjami, start-upami i projektami specjalnymi.
Hilger i Barciński odpowiadają w Agencji Warszawa m.in. za tworzenie gier przeglądarkowych na potrzeby klientów, np. Danone (gra „Świat Danio”). Natomiast Minikartel zajmuje się gamingiem innego rodzaju: tworzy gry, które mają być sprzedawane w App Store i Google Play jako niezależny, nieobrandowany żadną marką produkt.
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter