Wydanie: PRESS 03-04/2019
Jak Darek Tweetup szerował
Jeśli rząd PiS po zabójstwie prezydenta Gdańska potrzebował ocieplenia wizerunku, nie musiał szukać daleko. Wystarczyło do Kancelarii Premiera ściągnąć dziennikarzy i zrobić sobie z nimi selfie. Jak muchy polecieli na ten lep.
Jest 22 stycznia br., Kancelaria Premiera. Trwa #Tweetup z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego i ministrów jego rządu. Luźna atmosfera. Są dziennikarze z lewa i prawa, z największych mediów i mniejszych. Wśród nich m.in. Konrad Piasecki z TVN 24, Dominika Wielowieyska z „Gazety Wyborczej”, Michał Szułdrzyński, Michał Kolanko, Jacek Nizinkiewicz (cała trójka z „Rzeczpospolitej”), Agaton Koziński z „Polska The Times”, Karolina Baca-Pogorzelska z „Dziennika Gazety Prawnej”, Marek Kacprzak z WP.pl, a z drugiej strony – m.in. Magdalena Ogórek z TVP, Piotr Nisztor z „Gazety Polskiej Codziennie”, Filip Memches z Tygodnik.tvp.pl, Edyta Hołdyńska z „Sieci”, Piotr Gursztyn z TVP. Na tweetup z premierem i ministrami łapią się nawet ludzie z Mediów Narodowych, tworzonych przez nacjonalistów powiązanych z Marszem Niepodległości.
Są i PR-owcy, m.in. Sławomir Jastrzębowski, sprzyjający PiS specjaliści od marketingu politycznego, jak Eryk Mistewicz.
PiS-owski przekaz jest jasny: spotykamy się ze wszystkimi mediami, choć nie wszystkie kochamy, a one nas. Trzeba zagryźć zęby.
Jest kilka dni po pogrzebie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. – Ten tweetup był bardzo potrzebny rządowi. Mógł dziennikarzy zająć czymś innym niż kwestią ciężką dla władzy – mówi dr Marek Migalski, politolog i były europoseł PiS. – I nie chodzi o to, żeby oskarżać PiS o zabójstwo Pawła Adamowicza. To był ciężki czas dla rządu, bo zabójstwo polityka związanego z opozycją było problemem. A tweetup mógł odwrócić uwagę mediów od tego kłopotliwego wydarzenia – tłumaczy. I dodaje: – Nie posądzam dziennikarzy, że wiedzieli o tym, a mimo to tam poszli. Natomiast władze można posądzać o takie intencje.
Marcin Kobiałka, Rzeszów News
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter