Wydanie: PRESS 03-04/2019
Brand na żądanie
Branded content to forma reklamy idealnie dopasowana do potrzeb użytkowników platform VoD, jeśli marka stawia na komunikację długofalową.
Jako osoba, która fascynuje się mediami, nie mogłem sobie odmówić obejrzenia na Netfliksie długo zapowiadanego „Follow This” – serialu dokumentalnego o pracy redakcji amerykańskiego serwisu BuzzFeed. Sądziłem, że będę mieć do czynienia z czymś w rodzaju „Control Room” czy „Page One: Inside the New York Times”, tylko że w odcinkach. Dziś mogę przyznać, że serial nie był tym, czego oczekiwałem, ale też nie mogę powiedzieć, by mnie zawiódł. Na swój sposób był ciekawy, a jego obejrzenie nie zajmowało dużo czasu (każdy odcinek trwa do 20 minut). Zatem po pierwszym sezonie szybko przyszedł czas na kolejny.
Dlaczego dałem się wciągnąć? Pewnie dlatego, że choć za produkcję programu odpowiadał sam BuzzFeed, a redakcja brała czynny udział w jego powstawaniu, to obecność tego serwisu w serialu była marginalna. Osią napędową „Follow This” były bowiem pokazywane w nim kontrowersyjne tematy i zjawiska, o których zrobiło się głośno w internecie. Tak więc BuzzFeed stworzył dla Netfliksa serial, który będzie interesujący i wypromuje BuzzFeed. Ale bez nachalnego lokowania produktu, czyli czysty branded content.
Paweł Dembowski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter