Wydanie: PRESS 11-12/2023
Warsztat: Esej na TikToku
W końcu ktoś rzuci na kolegium: „Proszę z tekstu publicystycznego na 20 tys. znaków zrobić 20 sekund tiktoka!”
Miałeś kiedyś do czynienia z taką pogodą? – pyta dziennikarz Pana Ziemię, ubranego w kolorową koszulę w kwiaty. – Tak, jakieś 600 do 800 milionów lat temu – słyszy w odpowiedzi. Wszystkie te postaci – bo jeszcze Pani Wenus pojawia się w przebitce – odtwarza Dave Jorgenson, człowiek od TikToka w „The Washington Post”.
Pretekstem do tego filmu była fala gorąca, z jaką latem br. męczyli się Amerykanie. Panowie szybko omawiają najbardziej ekstremalne przykłady gorącego lata w USA, rzucając na ekran wykresy, a nawet staroświecki zrzut z artykułu, przy okazji konsumując coś, co wygląda jak nuggetsy z kurczaka. Użytkownicy TikToka mogą przy okazji rozwinąć dość długi opis tematu, okraszony sześcioma hasztagami.
A więc da się – można przystosować sążnisty artykuł z jednego z najpoważniejszych amerykańskich dzienników do poetyki TikToka. Niestety nie wszystkie redakcje mają na pokładzie Dave’a Jorgensona.
Katarzyna Pachelska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter