Wydanie: PRESS 03-04/2023
Agenci wpływu
Kwestie społecznej odpowiedzialności marek i firm są coraz ważniejsze. Być może czeka nas więc rozkwit rynku agencji wpływu społecznego
Biznes deklaruje wejście w nową erę – zorientowaną na człowieka. W marketingu i komunikacji mają się liczyć potrzeby pracownika, klienta, kontrahenta i osób z lokalnych środowisk. Specjalistyczne agencje od tzw. wpływu społecznego mają firmom pomagać w realizacji tych założeń. Jednak ich oferta nie jest unikatowa.
Klienci coraz częściej wybierają marki etyczne i ten trend, zdaniem ekspertów, będzie się nasilał. Dla konsumentów ważne jest, by marki swoimi działaniami nie tylko się promowały, ale również generowały pozytywny wpływ na rzeczywistość. Według raportu „Siła wspólnoty” Havas Prosumer, opracowanego przez Havas Media Group, Polacy są otwarci na kwestie różnorodności w komunikacji marek, wierzą też w ich dobre intencje. Ponadto uważają, że ważne jest, by oprócz równościowego przekazu marki demonstrowały również takie same działania. W Unii Europejskiej dodatkowym impulsem do szybszej transformacji była dyrektywa w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD – corporate sustainability reporting directive), która weszła w życie 5 stycznia 2023 roku. Zakłada ona obowiązek raportowania zagadnień ESG, czyli dotyczących środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego (environmental, social responsibility and corporate governance) przez wszystkie spółki publiczne i prywatne. Dyrektywa obejmie nie tylko duże spółki giełdowe, które będą zobowiązane do przedłożenia sprawozdania za 2024 rok, ale także wszystkie duże organizacje (sprawozdania za 2025 rok), a nawet małe i średnie przedsiębiorstwa (sprawozdania za 2026 rok).
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter