Wydanie: PRESS 03-04/2023
Szukanie trzeciej drogi
Radio Nowy Świat i Radio 357 odbiorców muszą znaleźć nie tylko wśród fanów dawnej Trójki. Liczą, że po zmianie władzy nie stracą ani dziennikarzy, ani słuchaczy
Kiedy Jerzy Sosnowski, wieloletni dziennikarz Programu III Polskiego Radia, dowiedział się o planach stworzenia Radia 357 przez byłych dziennikarzy Trójki, pełen był mrocznych przewidywań. Kilka miesięcy wcześniej, wiosną 2020 roku razem m.in. z Magdą Jethon i Wojciechem Mannem współzakładał internetowe Radio Nowy Świat.
– Jesienią 2020 roku sądziłem, że skoro jedni i drudzy uderzamy w ten sam target i tą samą metodą zbieramy finansowanie, to skończy się tym, że żadne z przedsięwzięć nie będzie miało wystarczających pieniędzy i oba padną. Nie doceniłem wielkoduszności ludzi. Wiem, że istnieje wcale niemała grupa ludzi, którzy płacą i na nas, i na Radio 357 – opowiada Sosnowski.
Marta Malinowska, przez dwa lata pracująca w Radiu 357, też pamięta takie obawy. – W mediach dominowała narracja, że nie ma szans, aby utrzymały się dłużej dwa podobne do siebie projekty internetowe. Tak mówili dziennikarze i medioznawcy. Patrząc na obecną sytuację, nie mieli racji – wspomina Malinowska.
Po ponad dwóch latach działalności Radio Nowy Świat i Radio 357, oparte na silnych osobowościach, muszą jednak mierzyć się z coraz większą liczbą wyzwań.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter