Wydanie: PRESS 03-04/2023
DNA bada do dna
W tym programie telewizji PBS Julia Roberts usłyszała, że nie powinna nosić swojego nazwiska
Nie nazywasz się Julia Roberts” – usłyszała hollywoodzka aktorka na oczach widzów amerykańskiej telewizji publicznej PBS. Podczas nagrania wyemitowanego w styczniu odcinka dowiedziała się, że jej praprababcia Rhoda Suttle Roberts miała romans z żonatym mężczyzną. Owocem ich związku był pradziadek aktorki John Roberts, który w rzeczywistości powinien nosić nazwisko Mitchell. Tajemnica wyszła na jaw na podstawie testów DNA Julii Roberts i jej kuzyna od strony ojca. Zaangażowani do programu genealodzy dokopali się także do archiwów hrabstwa Douglas w stanie Georgia, z których wynika, że do romansu Rhody doszło ponad dekadę po śmierci jej męża Willisa Robertsa. Aktorka dowiedziała się też przy okazji, że jej przodkowie z Południa mieli siedmioro niewolników: dwie dorosłe kobiety, trzech nastolatków i dwójkę dzieci. Okazuje się, że Julia Roberts nie tylko nie nazywa się tak jak powinna, ale jeszcze jest jedną z wielu, którzy mają w rodzinie mroczny epizod związany z niewolnictwem.
Historia aktorki otworzyła premierowy odcinek dziewiątej serii „Finding Your Roots”, który odkrywa tajemnice z życia przodków amerykańskich celebrytów. Historie opowiedziane w jednym odcinku najczęściej się zazębiają. Oprócz Julii Roberts gwiazdą pierwszego odcinka dziewiątej serii był aktor Edward Norton, który, jak się okazało, spokrewniony jest z Pocahontas, XVII-wieczną córką wodza rdzennych Amerykanów i żoną białego osadnika z Wirginii. Aktor dowiedział się również, że ma wśród przodków żołnierza wojny secesyjnej i, podobnie jak Julia Roberts, spokrewniony jest również z właścicielami niewolników. „Te fakty są niewygodne i każdy powinien czuć się z nimi niekomfortowo. Nie osądzajmy jednak samych siebie, ale historię tego kraju. Gdy czytasz w archiwach o ośmioletnim niewolniku, po prostu chcesz umrzeć” – wyznał Norton.
Marta Zdzieborska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter