Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2023

Błąd badawczy

Krajowy Instytut Mediów, który miał zająć się badaniami słuchalności i oglądalności, w ich realizacji nie ma wielkich sukcesów. Do perfekcji opanował jednak wydawanie publicznych pieniędzy

Opinia Najwyższej Izby Kontroli o Krajowym Instytucie Mediów była miażdżąca. – Nieczęsto zdarza się, że NIK w wyniku podjętych działań dokonuje jednoznacznie negatywnej oceny działalności danej jednostki publicznej we wszystkich zbadanych obszarach – mówił w czasie lutowej konferencji prasowej, na której przedstawiano wyniki kontroli, Filip Byczkowski, p.o. wicedyrektor departamentu strategii Najwyższej Izby Kontroli.

Jak wykazała NIK po kontroli za okres od utworzenia jednostki w grudniu 2020 do końca czerwca 2022 roku, gospodarka finansowa instytutu była prowadzona nierzetelnie, a w konsekwencji w pierwszym roku funkcjonowania KIM miał 8,8 mln zł straty netto.

„Nie określono docelowej struktury organizacyjnej KIM, co w połączeniu z jej ciągłymi niesformalizowanymi zmianami oraz brakiem planów zatrudnienia de facto pozwalało zatrudnić dowolną osobę na dowolnie stworzonym stanowisku” – podała w raporcie Najwyższa Izba Kontroli.

W tej kwestii w instytucie panowała wolnoamerykanka. W listopadzie 2021 roku na jednym ze stanowisk dyrektorskich zatrudniono osobę, która wbrew wymogom nie posiadała wykształcenia wyższego magisterskiego. Mirosław Kalinowski, ówczesny dyrektor KIM, wyjaśniał NIK, że „zatrudniona osoba miała duże doświadczenie i umiejętności zdobyte w pracy na podobnym stanowisku, w spółce zajmującej się badaniem konsumpcji mediów, wobec czego kwestia samego wykształcenia była w tym przypadku drugorzędna”.

Michał Niedbalski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.