Wydanie: PRESS 03-04/2023
Początek rewolucji
ChatGPT wpływa na przyszłość branży reklamy, PR oraz dziennikarstwo
To się dzieje naprawdę i nie zatrzyma. Na uczelniach ukradkiem, w mediach już otwarcie. W sieci i w papierze. Za dwa lata po błędach będziemy poznawać teksty pisane przez ludzi” – uważa dziennikarka Weronika Kostyrko. Udostępniając tę opinię na swoim facebookowym profilu, załączyła link do witryny Press.pl, na której informowaliśmy, że „Men’s Journal” wykorzystał sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów w dziale Men’s Fitness. Jednym z artykułów, które powstały bez udziału dziennikarza, był tekst o najlepszych sposobach na utrzymanie masy mięśniowej przez mężczyzn po czterdziestym roku życia.
Za sprawą wprowadzonego na rynek w listopadzie 2022 roku chatbota ChatGPT, produktu firmy OpenAI (założyła ją w 2015 roku grupa inwestorów i ekspertów, w tym Elon Musk i polski informatyk Wojciech Zaremba), o sztucznej inteligencji mówią dziś właściwie wszyscy – od przedstawicieli mediów po zwykłych Kowalskich, którzy testują jej możliwości w praktyce (oprogramowanie miało 100 mln aktywnych użytkowników w ciągu dwóch miesięcy). W styczniu br. Microsoft ogłosił, że zainwestuje w firmę 10 mld dol., a chatbot stanie się częścią stworzonych przez giganta technologicznego wyszukiwarki Bing oraz przeglądarki Edge.
Opracowane przez OpenAI oprogramowanie to proste narzędzie, do którego dostęp uzyskujemy po zalogowaniu się na stronę internetową Openai.com/blog/chatgpt. Po podaniu adresu e-mail i rejestracji strona przenosi nas do witryny przypominającej wyglądem najpopularniejsze wyszukiwarki mające na swoich stronach jedynie pasek wyszukiwania, do którego wpisujemy interesujące nas frazy.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter