Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2021

Dziennikarskie pytie

Kto próbuje przewidywać przyszłość, musi się często mylić. Dlaczego polscy publicyści uważają, że czytelnicy czekają na ich prognozy?

Kaczyński to człowiek bez przyszłości. Nie załapał się na obecne układy i za wszelką cenę próbuje gdzieś się wkręcić. Jako polityk jest już skończony” – wieszczył w 1990 roku Tomasz Wołek, ówczesny zastępca redaktora naczelnego „Życia Warszawy”, o czym przypomniała ostatnio „Gazeta Wyborcza”. Pewnie spaliłby się wtedy ze wstydu, gdyby wiedział, że pisze o najważniejszej osobie w Polsce od 2015 roku.

„Lewica będzie miała lepszy wynik niż Koalicja Obywatelska. Takie może być zaskoczenie. To prawdopodobna niespodzianka (…). Co dalej z opozycją? Platforma Obywatelska może się rozpaść. To jest dla mnie dość oczywiste. To się wręcz musi stać. Dopóki tak się nie stanie, to będziemy nadal funkcjonować w tym politycznym chaosie. Musi na bazie PO powstać nowe ugrupowanie” – pisał Jacek Żakowski na łamach Wirtualnej Polski tuż przed ostatnimi wyborami do parlamentu. Publicysta „Polityki” i Tok FM na pewno pomylił się, typując rozkład głosów. KO ostatecznie zgarnęła ich blisko 28 proc., podczas gdy SLD – nieco ponad 12,5 proc. Sama Platforma Obywatelska też jak dotąd się nie rozpadła...

Przykłady można mnożyć. Polscy publicyści chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości, choć sami powtarzają, że rzeczywistość stała się mniej przewidywalna niż kiedykolwiek wcześniej. Efekt: nierzadko trafiają kulą w płot.

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.