Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2021

Klub elitarny

Amerykańska platforma Substack przekonuje dziennikarzy, że dobrze zarobią na pisaniu newsletterów. Ale pod warunkiem, że zdobyli wcześniej popularność i przyciągną tysiące subskrybentów

Za dostęp do newslettera Anne Helen Petersen, amerykańskiej dziennikarki kulturalnej, trzeba zapłacić 5 dol. miesięcznie. Ci, którzy wahają się, czy zainwestować w subskrypcję, mogą przeczytać za darmo krótki tekst. Dziennikarka tłumaczy w nim, dlaczego w samym środku pandemii rzuciła etat w portalu BuzzFeed News. Twierdzi, że miała dość pisania do szerokiego grona odbiorców i ciągłego martwienia się o to, ile lajków na Facebooku zdobędą jej artykuły. Kilka akapitów dalej przyznaje jednak, że teraz bardziej niż kiedykolwiek zależy od swoich czytelników. W końcu to oni ją utrzymują. Dziennikarka pisze, że pieniądze z subskrypcji pokrywają jej wynagrodzenie, rachunki za internet i spłatę pożyczki studenckiej (obroniła doktorat z medioznawstwa na University of Texas). „Dzięki tobie wykonuję swoją pracę najlepiej, jak potrafię, a jej efekty możesz zobaczyć w swojej skrzynce e-mailowej. Nie wahaj się i wykup subskrypcję” – przekonuje dziennikarka, która jeszcze do sierpnia zeszłego roku pisanie newslettera traktowała jako odskocznię od pracy w redakcji. Dziś jest jedną z największych dziennikarskich gwiazd na Substacku, które dały się skusić wizji pracy bez redakcyjnych deadline’ów i szefostwa ingerującego w dobór tematów. Zaledwie po miesiącu „pełnoetatowego” pisania newslettera „Study Culture” Petersen miała 23 tys. bezpłatnych i ponad 2 tys. płatnych subskrybentów.

Marta Zdzieborska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.