Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2019

Pod kloszem kościoła

Powinni stać u niego pod domem, 20 kamer, 30 dziennikarzy - mówi w reportażu Tomasza i Marka Sekielskich „Tylko nie mów nikomu” Artur Nowak, przed laty molestowany przez księży, dziś prawnik i obrońca ich ofiar.

Ma na myśli ks. kardynała Stanisława Dziwisza, byłego metropolitę krakowskiego, a wcześniej przez blisko 27 lat osobistego sekretarza Jana Pawła II. Nowak mówi to do Marka Mielewczyka, także ofiary księdza pedofila.

To jedna z ostatnich scen filmu. Za chwilę Nowak i Mielewczyk pójdą pod dom kardynała. Do rozmowy z nim nie dojdzie. Scena, jak obaj próbują się dostać do siedziby kardynała przy ul. Kanonicznej w Krakowie, jest jedną z ostatnich w filmie.

– Gdyby kardynał Dziwisz mieszkał w Stanach Zjednoczonych czy Francji, media pod oknami jego domu stałyby od świtu do nocy – mówi kilka tygodni po premierze Artur Nowak. – Tych ludzi nie sposób zaprosić do studia. To oni decydują, czy w ogóle udzielą wywiadu i na jaki temat. A to jest dziś podstawowe zadanie dziennikarzy: pytać, pytać i jeszcze raz pytać. Do tej pory tych dziennikarskich pytań w sprawie pedofilii w Kościele było zbyt mało – nie kryje rozczarowania Nowak. Z drugiej strony, nie ma wątpliwości, że gdyby nie wąska grupa dziennikarzy, którzy zajmowali się dotychczas pedofilią, wiele z przypadków do dziś nie wyszłoby na jaw. – Popychali sprawy do przodu. Dziś widać, że ich praca nie poszła na marne – stwierdza Nowak.

Grzegorz Sajór

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.