Wydanie: PRESS 07-08/2015
Dla ich dobra
W popularnych kampaniach społecznych dotyczących bezpieczeństwa nadal głównym kanałem przekazu jest telewizja, choć coraz częściej też Internet.
Żartować sobie z poważnych spraw? Można, jeśli cel szczytny, a taki przekaz może bardziej trafić do targetu raczej odpornego na przestrogi. Kierowcy, rowerzyści, osoby skaczące na główkę do wody, kąpiące się po spożyciu alkoholu, żniwiarze czy młodzi internauci – ileż to razy w przeróżnych akcjach apelowano do nich o rozwagę, przestrzegano, a nawet straszono. Każdego roku organizatorzy kampanii mających na celu bezpieczeństwo starają się – szukając najbardziej skutecznych kanałów dotarcia – zwrócić ich uwagę, by zmniejszyć ryzyko wypadku. Od kilku lat na znaczeniu bardzo zyskały np. media społecznościowe, a jak przewrotnie można wykorzystać ich potencjał, pokazuje tegoroczny zwycięzca Konkursu Kampanii Społecznej Roku 2014 w kategorii organizacji pozarządowych – „Szacun tropików”.
Marian Maciejewski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter