Wydanie: PRESS 07-08/2015
Zmieniam branżę
Ze Sławomirem Stępniewskim,
CEO Dentsu Aegis Network Poland
& Eastern Europe, rozmawia
Agata Małkowska-Szozda.
Na gali AdMan Roku podczas odbierania dyplomu za trzecie miejsce powiedziałeś, że rozumiesz kłopot środowiska w głosowaniu na Ciebie.
Tak, bo nie jestem częścią szeroko rozumianego środowiska mediowo-reklamowego. Czysto po ludzku – nie jestem swój człowiek. Doceniam ludzi z branży jako benchmarki, do których mogę się odnieść. Od jednych uczę się, jak coś zrobić, a od innych, jak czegoś nie robić. Nikogo nie lekceważę, choć wielu pewnie tak właśnie o mnie myśli. To chyba kwestia charakteru. Ciężko mi zmienić punkt widzenia w sprawie tego, dokąd chcę dojść. Negocjacji nie podlega mój system wartości i moja wizja.
My way or the highway? Słuchasz czasem swoich ludzi?
Słucham, ich opinia jest dla mnie ważna, ale kierunków możliwego rozwoju jest zapewne kilkaset. Gdy się wybrało ten jeden, trzeba się go trzymać. A ja w niego wierzę, bo cyfry pokazują, że się nie mylę. To, co zacząłem cztery lata temu, jest jeszcze nieskończoną budowlą. Ale napis X2, który jest na fasadzie naszego nowego budynku – ma swoją symbolikę. Gdy przejąłem zarządzanie po Peterze Fordzie (CEO Aegis Media w Polsce w latach 1998–2011), to zapowiedziałem, że w ciągu trzech lat zrobię zysk razy dwa. A zrobiłem razy trzy. To zasługa mojego zespołu.
Trzecie miejsce wśród ludzi reklamy przyznane głosami środowiska to chyba nie jest szczyt Twoich marzeń?
Nie miałem złudzeń, że będę pierwszy, z powodów, o których rozmawiamy. Dlatego na żadną galę – może poza pierwszym AdManem, przyznaję – nie idę jak po swoje. Za pierwszym razem miałem poczucie, że z moją ekipą zrobiliśmy tak dużo, że to musi zostać docenione. Ale był to też dla mnie superważny punkt zwrotny. Od tamtej chwili nie jestem już niczym rozczarowany, najwyżej coś może mnie pozytywnie zaskoczyć.
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter