Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2015

Specjalistka od zadań medialnych

Powstała lista ekspertek medialnych. Ale dziennikarzom nie w głowach równouprawnienie.

Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie zdobyła prestiżową nagrodę architektoniczną Unii Europejskiej im. Miesa van der Rohe 2015. Dzwonię do Agnieszki Ufnal, właścicielki pracowni projektowej SNCE Studio, prosząc o komentarz. Wiem o niej jedynie tyle, że jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej oraz byłą studentką Instituto Superior Técnico w Lizbonie. O nagrodzie słyszała: – Cieszę się, że takie projekty powstają w Polsce. Szkoda, że nie jest to nasz, lecz hiszpański projekt. Nagroda udowadnia jednak, że również w kraju można tworzyć ambitne budynki, a największą odwagę do budowania nowoczesnej architektury ma u nas obecnie pokolenie 35+ – odpowiada mi bez chwili wahania Agnieszka Ufnal.

Kolejny numer telefonu wybieram do Natalii Fiedorczuk-Cieślak, muzyczki, kompozytorki, psychopedagog kreatywności – jak pisze o sobie w sieci. Chcę porozmawiać o wpływie dźwięku na odbiór spotów wykorzystywanych w kampaniach reklamowych. Odpowiedź uzyskuję od razu: – Klienci najczęściej chcą mieć własny dźwięk, który będzie kojarzył się ze znanym artystą. Jeśli przebój funkcjonuje w świadomości odbiorcy, tym lepiej dla marki – zaczyna wypowiedź Natalia Fiedorczuk-Cieślak, podając przykłady dobrego wykorzystania dźwięku oraz swoich doświadczeń związanych z produkcją muzyki do reklam.

Obie nie proszą o autoryzację. Podobnie jak pozostałe panie, z którymi rozmawiam. Tylko trzy na dziesięć chcą, abym udostępniła im wypowiedź przed publikacją. Jeśli nie mogą udzielić odpowiedzi od razu – oddzwaniają. Jedna odbiera telefon, prowadząc samochód, druga tuż przed wejściem na służbowe spotkanie, zaś z trzecią rozmawiam, gdy przebywa w centrum handlowym. Żadna nie ma oporów, zapytane jednak, czy równie chętnie wypowiedziałyby się przed kamerą – przytakują, lecz niepewnie. Padają wówczas różne odpowiedzi: „Chyba nie będzie pani chciała umawiać się ze mną na nagranie?”, „Chętnie przekonam się, czy mam śmiałość publicznie dzielić się opiniami”, „Wcześniej nie szukałam kontaktów z mediami. Zaskoczona jestem tym, że odważyłam się wyjść z ukrycia, udostępnić w Internecie numer telefonu”.

Skąd ta niepewność? Otóż panie, mimo iż są ekspertkami, kontakt z mediami mają sporadyczny. Numery telefonów do nich wzięłam z serwisu Ekspertki.org, nowej platformy, która jest spisem ekspertek gotowych do wypowiadania się w mediach.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.