Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2003

Krok dalej

Rozmowa z Tomem Burgessem, założycielem i dyrektorem generalnym Eurocom PR Network, sieci 37 firm PR na całym świecie.

Założył Pan Eurocom, bo zależało Panu tylko na klientach globalnych z określonej branży czy po prostu czas małych agencji PR obsługujących międzynarodowe firmy minął?

Klienci chcą pracować z coraz większymi, globalnymi firmami. Znany brand daje im poczucie bezpieczeństwa i gwarancję, że mogą liczyć na pomoc na całym świecie. Mamy po jednej agencji PR w 37 krajach. Tworząc sieć agencji PR pod wspólną marką, łatwiej konkurować z dużymi firmami.

Z kim się Pan ściga?

Możemy być postrzegani jako konkurencja dla międzynarodowych agencji PR, takich jak Burson-Marsteller Public Relations / Public Affairs, Hill & Knowlton, Fleishman-Hillard International Communications czy Weber Shandwick Worldwide. Choć oni pewnie nas za konkurentów nie uważają, bo prowadzą działalność na większą skalę. My jednak jesteśmy bardziej elastyczni i na pewno tańsi. Poza tym inne sieci PR często składają się w większości z firm działających np. w USA. 

Nie lepiej było, zamiast tworzyć sieć firm PR, założyć dużą agencję z oddziałami? Byłoby łatwiej zarządzać.

Przeciwnie, właśnie wtedy pojawiają się problemy z zarządzaniem. Gdybym był właścicielem agencji w Polsce, musiałbym się wciąż interesować, co tu się dzieje. Dzięki temu, że nasze agencje działają w sieci, nie interesuje mnie, jak na co dzień pracują - ile kosztował komputer i czy działa kopiarka.

Jakie kryteria decydują o wyborze agencji do sieci?

Przede wszystkim doświadczenie na rynku technologii, bo to główna branża, którą się zajmujemy. Wymagamy też rekomendacji agencji partnerskiej. Oczywiście sprawdzamy je, zasięgając opinii klientów.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.