Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2003

Grupy regionalne

Jak z konkurencyjnego tytułu zrobić sprzymierzeńca w pozyskiwaniu reklam i sprawić, by agencje zaczęły umieszczać twoją gazetę w mediaplanach?

Spadek liczby reklam w niemieckiej prasie lokalnej i regionalnej wyniósł w ub.r. w stosunku do 2001 tylko 9,8 proc., podczas gdy w ogólnokrajowej - ponad 28 proc. Co zatem uchroniło ten segment przed dotkliwymi skutkami kryzysu? Między innymi inicjatywa wydawców, którzy już w latach 50. ubiegłego wieku zaczęli zrzeszać swe tytuły w grupach zwanych Zeitungsring.

Była to odpowiedź na zapotrzebowanie producentów znanych marek, którzy chcieli się reklamować w dziennikach regionalnych. W Niemczech mają one bowiem silną pozycję - w poszczególnych bundeslandach są często silniejszym medium reklamowym niż dziennik ogólnokrajowy. 

Agencjom reklamowym nie opłacała się jednak współpraca z tytułami o niskich nakładach. Wymagałoby to od nich zwiększania środków na obsługę: zawierania kilku umów, wysyłania większej liczby rachunków itp. Dlatego wykluczały te gazety z mediaplanów. Wobec tego tytuły z poszczególnych regionów zaczęły się łączyć w grupy, które występowały wobec reklamodawców jako reprezentant regionalnego rynku.

Horst Röper, szef prywatnego Instytutu Medioznawczego Formatt z Dortmundu, szacuje, że w całym kraju działa dziś około stu Zeitungsringe.

Jak z konkurencyjnego tytułu zrobić sprzymierzeńca

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.