Wydanie: PRESS 06/2003

Murdochizacja

Czerwcowa liberalizacja na amerykańskim rynku mediów otworzyła przed koncernem Ruperta Murdocha możliwość zdobywania kolejnych jego segmentów.

Międzynarodowy potentat medialny Rupert Murdoch nie ma ostatnio powodów do narzekania. Stany Zjednoczone wraz z koalicjantami wygrały w pokazowy sposób wojnę z Irakiem, którą jednoznacznie poparły wszystkie wydawnictwa i stacje telewizyjne należące do News Corporation - koncernu Murdocha.

Należąca do Murdocha kablowa Fox News podczas wojny z Irakiem prześcignęła w sondażach popularności CNN i inne telewizje kablowe nadające 24 godziny na dobę. Stała się najchętniej oglądanym kanałem w Białym Domu. Zapewniło to dziennikarzom i producentom bezproblemowy dostęp do najwyższych rangą przedstawicieli amerykańskiej administracji.

Popularność reality show "American Idol" spowodowała z kolei, że naziemna sieć telewizyjna Fox pokonała w maju, kiedy oglądalność programów ma kluczowe znaczenie dla ustalania cen reklam, trzech rywali - ABC, NBC i CBS.

Ostatnio jednym z największych osiągnięć Ruperta Murdocha było wykupienie od korporacji Hughes Electronics (oddział General Motors) za 6,6 mld dolarów sieci telewizji satelitarnej DirectTV z 11 mln abonentów, co daje mu nową platformę rozpowszechniania programów sieci Fox Television i filmów wytwórni 20th Century Fox (transakcja ta musi być jeszcze zaaprobowana przez amerykański Federalny Urząd Antymonopolowy).

Tadeusz Zachurski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.