Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2025

Wirtualna Polska Media

ANDRZEJ KAMIŃSKI sales director

BIURO REKLAMY

Andrzej Kamiński
sales director

Kontakt
ul. Żwirki i Wigury 16
02-092 Warszawa
[email protected]
Reklama.wp.pl

Wirtualna Polska Media jest liderem rynku mediów i technologii reklamowych. Obejmuje ponad 60 serwisów internetowych. Strona główna Wp.pl jest największym w pełni bezpłatnym portalem informacyjnym w Polsce. W swoich kategoriach dominują także serwisy, takie jak Money.pl, Pyszności oraz WP SportoweFakty.

Spółka wyznacza kierunki rozwoju technologii reklamowych, oferując innowacyjne narzędzia dla marketerów. WP Ads umożliwia samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi, a platforma WPartner pozwala na emisję reklam także poza własnym ekosystemem wydawniczym, docierając łącznie do 93 proc. polskich internautów. Ekspansję na rynkach międzynarodowych wspiera technologia CEEid – autorskie rozwiązanie WP umożliwiające efektywne targetowanie do użytkowników. Dzięki temu firma realizuje kampanie reklamowe w dziewięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w regionie bałtyckim.

Wirtualna Polska Media to część większego holdingu, który obejmuje także spółki z branż turystycznej i finansowej, w tym Wakacje.pl,

Grupę Szallas, Superauto.pl, Totalmoney.pl oraz Audioteka Group. W 2024 roku do portfolio dołączył serwis Wirtualne Media, wzmacniając pozycję WP na rynku medialnym.

Spółka konsekwentnie rozwija ofertę kontentową oraz organizuje wydarzenia branżowe. Popularność zyskują plebiscyty „Top Seriale” i „Wszechmocne”, w których oddano już blisko 200 tys. głosów. Wprowadzane są także nowe formaty, takie jak „Herosi” – wyróżniający osobowości świata sportu – oraz odświeżone marki doceniane przez biznes i branżę motoryzacyjną, m.in. nagroda Money.pl oraz Samochód Roku.

MEDIA

Internet: strona główna WP, strona główna O2, Telewizja WP, Wiadomości WP, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie, WP Kobieta, Money.pl, Pudelek, Benchmark, Vibez, Jastrzabpost.pl, Pyszności – łączna miesięczna liczba realnych użytkowników: ok. 21 mln (Mediapanel PBI/Gemius, XII 2024)

Telewizja: Telewizja WP – udział w rynku: ok. 0,72 proc. SHR (NAM, średnia za 2024 rok)

Wirtualna Polska jest członkiem IAA i IAB

HIT 2024

Hitem 2024 stał się WP Booster, ponieważ wprowadził na rynek unikatowe rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które znacząco zwiększyło skuteczność kampanii reklamowych klientów. Dzięki konkretnemu ustawieniu celu kampanii WP jest w stanie automatycznie optymalizować ją pod oczekiwany cel, a następnie rozliczyć w wygodnym dla klienta modelu. W ramach WP Booster oprócz skutecznego targetowania reklam klienci mogą skorzystać z rozliczenia ROAS, które jest niezwykle popularnym na rynku modelem, niedostępnym w ofercie globalnych platform technologicznych.

Skalę zainteresowania tym modelem rozliczenia pokazuje m.in. czterokrotny wzrost budżetów kampanii ROAS zlecanych poprzez self-serv WP ads. WP notuje dzięki temu dynamiczny wzrost liczby nowych klientów – jest ich dwukrotnie więcej niż w 2023 roku.

Te czynniki sprawiły, że WP Booster nie tylko zrewolucjonizował ofertę reklamową WP, ale także stał się kluczowym narzędziem dla firm szukających skutecznych, opartych na AI i elastycznych rozwiązań marketingowych. Jego sukces jest dowodem na rosnącą potrzebę inteligentnej automatyzacji i personalizacji w świecie reklamy cyfrowej.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.