TikTok CEE

RAFAŁ DRZEWIECKI country manager
Rafał Drzewiecki
country manager
rafal.drzewiecki@tiktok.com
Kuba Klimczyk
head of agency sales
kuba.klimczyk@tiktok.com
Bartosz Grodny
head of sales consumer goods
bartosz.grodny@tiktok.com
Małgorzata Kmieciak
head of sales consumer services
malgorzata.kmieciak@tiktok.com
Kontakt
ul. Grzybowska 60
00-844 Warszawa
pl-sales@tiktok.com
Ads.tiktok.com
Co roku TikTok publikuje predykcje zjawisk mających istotnie oddziaływać na rynek marketingu. Gdyby chcieć krótko podsumować te najnowsze, byłby to powrót do marketingu, jaki znamy sprzed lat: opartego na wartościach, inteligentnym dialogu z odbiorcą, zabawie konwencją komunikacji w ogóle i uczestniczeniu. To wszystko obudowane jednak analityką, transparentnością i szeroko pojętą odpowiedzialnością zarówno ze strony reklamodawców, jak i platform będących nośnikami tych komunikatów.
W tym dalej będzie celował TikTok, który nie bez przyczyny jest nazywany najbardziej angażującym, najefektywniejszym i najbardziej spersonalizowanym medium. Medium nowej generacji. Skala, ale i jakość ekspozycji, wysokie dopasowanie, rozwiązania z zakresu brand safety i mierzalność to elementy, które już wyróżniają ofertę TikToka i które będą jeszcze mocniej obecne w naszej strategii.
„Zwycięskiego składu się nie zmienia”, więc i produkty premium, takie jak Top View, TikTok Pulse i TikTok Plus, będą systematycznie odświeżane, by niezmiennie tworzyć niepowtarzalną wartość dla klientów. Jednocześnie będziemy mocno inwestowali w rozwój produktów skierowanych na dolną część lejka zakupowego, aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii i rozszerzyć ofertę w ramach Smart+.
Nieustannie rozwijamy także obszar pomiarów i analityki. Rynek coraz częściej dostrzega, jak mocno nieadekwatne są dzisiejsze modele atrybucji, a TikTok – dzięki partnerom zewnętrznym i zaawansowanym badaniom przeprowadzanym we współpracy z czołowymi partnerami i agencjami – będzie dostarczał jeszcze więcej kluczowych, kompleksowych insightów na temat ścieżki zakupowej, wspierając efektywność i optymalizację wydatków.
Jak wynika z naszych badań, stała obecność i otwarty dialog marek w przestrzeni użytkowników to rzecz przez tych drugich nie tylko akceptowana, ale i oczekiwana. Skutkuje to oczywiście zwiększonymi potrzebami w zakresie produkcji treści, dlatego będziemy rozwijali ekosystem wspierający proces kreatywny klientów. Poszerzamy bazę partnerów TikTok Creative Exchange oraz inwestujemy w edukację rynku w zakresie Symphony – narzędzia wykorzystującego AI do tworzenia skutecznych kreacji na dużą skalę.
Przy tym wszystkim nadal kluczowe pozostanie odpowiadanie na wyzwania stojące przed całą branżą.
MEDIA
Internet: aplikacja TikTok, TikTok.com – liczba użytkowników w Polsce: 11,8 mln (DSA, I–VI 2024), w Europie: 175 mln (dane własne, XI 2024), na świecie: ponad 1 mld
NAGRODY
Według raportu Kantar Media Reactions 2024 TikTok jest: liderem rankingu Ad Equity Kantara wśród globalnych platform medialnych, liderem wśród globalnych platform wideo pod względem przychodów reklamowych, numerem jeden pod względem planowanego zwiększenia wydatków reklamowych w 2025 roku oraz, po raz piąty z rzędu, pod kątem innowacji w reklamie
TikTok jest członkiem IAA oraz IAB
HIT 2024
Mottem 2024 roku był dla TikToka wzrost oparty na efektywności. Po raz kolejny istotnie zwiększyła się grupa użytkowników platformy. Biuro w Warszawie rozszerzyło działalność o 8 rynków w Europie Środkowej. Nasza baza klientów została kompletnie przearanżowana, przy czym platforma utrzymała wysoką dynamikę wzrostu. Wprowadziliśmy rozwiązania wykorzystujące AI: Smart+, które automatyzuje zarządzanie kampaniami, optymalizując targetowanie, licytacje i kreację reklam, oraz Symphony – nowoczesny zestaw narzędzi AI wspierający twórców w całym procesie produkcji materiałów wideo.
Nowe narzędzia mierzenia efektywności, jak Multi-Touch Attribution czy badanie Sales Lift, zmiana modelu współpracy z kluczowymi segmentami rynku i systematyczna praca nad zmianą paradygmatów w kreacji i mierzeniu efektywności (odejście od atrybucji ostatniego kliknięcia) zaskutkowały zwiększonymi inwestycjami oraz nowatorskimi, a przy tym skutecznymi i efektywnymi działaniami, o których nasi partnerzy coraz częściej mówią publicznie. Wyjątkową ku temu okazją było wydarzenie For You Summit, na którym gościliśmy ponad 500 klientów z regionu.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
