Helios Media

MARCIN JAMRÓŻ dyrektor zarządzający prezes zarządu, EDYTA MIROŃCZUK dyrektorka sprzedaży wiceprezeska zarządu
Marcin Jamróz
dyrektor zarządzający
prezes zarządu
Edyta Mirończuk
dyrektorka sprzedaży
wiceprezeska zarządu
Krzysztof Gęsina
zastępca dyrektorki sprzedaży
Kontakt:
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
[email protected]
Helios-Media.pl
Rok 2025 zapowiada się bardzo obiecująco pod kątem liczby oraz potencjału frekwencyjnego filmów, które pojawią się na wielkim ekranie. Takie tytuły, jak: „Akademia Pana Kleksa 2”, „Sonic 3”, „Bridget Jones: Szalejąc za facetem”, „Nosferatu”, „Minecraft”, „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two” czy „Jak wytresować smoka”, „Smerfy”, „Jurassic World”, a także „Tron: Ares” oraz „Avatar: Ogień i popiół”, zapewnią widzom naszych kin kolejny rok pełen emocji, wzruszeń czy filmowej magii.
W związku z bogatym repertuarem spodziewamy się, że uwaga reklamodawców pozostanie przy kinie. Tym bardziej że zgodnie z przeprowadzonym na nasze zlecenie badaniem widza kinowego łączenie reklamy na ekranie z reklamą na nośnikach cyfrowych w holu kinowym powoduje aż dwukrotne zwiększenie dynamiki budowy świadomości marki.
Helios jest największą siecią kinową w Polsce pod względem liczby kin (ma ich 54 w 46 miastach), tym samym oferuje największy zasięg geograficzny kampanii reklamowej. Jest także najnowocześniejszą siecią, dostarczającą widzom najlepszą jakość dźwięku i obrazu w swoich salach kinowych. Od 2023 roku, kiedy to Škoda jako pierwszy klient wyemitowała w sieci kin Helios spot z dźwiękiem w jakości Dolby Atmos, rośnie zainteresowanie tą nową formą spotu i w ogóle reklamą kinową wśród klientów szukających rozwiązań typu premium. Jako lider pod względem liczby sal z systemem Dolby Atmos mamy możliwość zarówno przygotować spot, jak i go wyemitować w tym formacie aż w 23 salach sieci kin Helios.
Naszym atutem jest również dogłębna znajomość widzów. Możemy m.in. pochwalić się projektem badawczym, unikatowym na rynku reklamy kinowej: od lipca 2022 roku prowadzimy tracking widzów kinowych. Jest to nasz wspólny projekt z agencją Yotta z Publicis Groupe. Co tydzień badamy aż 200 osób, które w ciągu ostatnich siedmiu dni wybrały się do kina na seans. Dzięki takiemu badaniu możemy partnerom biznesowym przedstawić grupy celowe odbiorców, którzy mieli styczność z ich komunikacją w kinach Helios. Co istotne, badanie obejmuje nie tylko dane demograficzne, ale i behawioralne, takie jak formy spędzania wolnego czasu czy plany zakupowe. Dodatkowo w maju 2024 roku przeprowadziliśmy, z pomocą zespołu Dentsu Data Services, badanie widza kinowego polegające na porównaniu trzech grup odbiorców treści wideo (widza kinowego, telewizyjnego oraz użytkownika sVOD) i ich stosunku do reklam w wymienionych mediach. Widzowie kinowi lepiej oceniają reklamy prezentowane na wielkim ekranie niż te emitowane w telewizji. Znaczna grupa odbiorców mediów wideo wie, że kreacje wyświetlane w każdym z nich są uniwersalne, a nie przeznaczone wyłącznie do sieci kinowych. To pokazuje siłę kina jako miejsca odbioru przekazów reklamowych.
MEDIA
Kino: 304 sale kinowe w 54 kinach w 46 miastach
NAGRODY
Nagroda w kategorii biuro reklamy kinowej w raporcie „Biura Reklamy 2024” magazynu „Media & Marketing Polska”
HIT 2024
Rok 2024 upłynął w branży kinowej pod znakiem kina familijnego. Świadczą o tym wyniki filmów, które osiągnęły najwyższą frekwencję: „Akademia Pana Kleksa” – 2,9 mln widzów, „W głowie się nie mieści 2” – 2,6 mln widzów, „Gru i Minionki: Pod przykrywką” – 2,2 mln widzów, „Vaiana 2” – 1,7 mln widzów. Na dalszych pozycjach uplasowały się takie tytuły, jak: „Wyfrunięci”, „Garfield” oraz „Kun Fu Panda 4” – każdy obejrzało co najmniej milion widzów.
Ponadto należy oczywiście wspomnieć o fantastycznym wyniku filmu „Diuna: Część druga”, który na wielkim ekranie zdecydowało się obejrzeć 1,7 mln widzów, oraz filmu „Deadpool & Wolverine”, który przyciągnął niemal identyczną liczbę kinomanów. Jeszcze lepszy wynik osiągnęła rodzima produkcja – „Listy do M. Pożegnania i powroty”. Jej wynik to ponad 1,9 mln widzów.
Wszystko to złożyło się na 1-proc. wzrost frekwencji w 2024 roku w stosunku do poprzedniego roku. Warto zaznaczyć, że w analogicznym okresie sieć kin Helios zanotowała zdecydowanie wyższą dynamikę wzrostu – 2,5 proc.
Tak jak w poprzednich latach, nasi klienci najczęściej decydowali się na emisję spotów reklamowych przed filmem. Dodatkowo bardzo często wspierali ją komunikatami na ekranach cyfrowych, znajdujących się w holach kinowych: digital posterach oraz nośnikach wielkoformatowych.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
