Wydanie: PRESS 7-8/2025
Marnotrawstwo idei

Kreatywnym płaci się nie tylko za to, co wymyślają, ale przede wszystkim za to, co wyrzucają do śmietnika
Szacuję, że 80 proc. moich pomysłów jest odrzucane przez klientów w pierwszym czytaniu – mówi Michał Nowosielski, creative partner w agencji Brain i właściciel butiku Bigthinkski, pracujący od ponad 30 lat w branży reklamy. I dodaje: – Pozostałe kierowane są do obróbki, ale raczej rzadko służy to ich ulepszeniu. Pewnie każdy doświadczony kreatywny zna taką sytuację, kiedy klientowi bardzo podobają się dwa pomysły i z żadnego nie chce zrezygnować, więc prosi o połączenie ich w jeden. To tak, jakby wydawnictwo poprosiło Sienkiewicza, żeby połączył „Potop” i „Quo Vadis” w jedną powieść.
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
