Wydanie: PRESS 1-2/2025
Gra o widza
Aby zachęcić młodych widzów do oglądania sportu, nadawcy korzystają z nowych technologii. Relacje z wielu dyscyplin, od piłki nożnej, przez regaty, po wyścigi samochodowe, nawiązują do znanych postaci filmowych i ulubionych gier młodzieży
W zamierzchłych już czasach, gdy z przyjemnością można było kibicować polskiej reprezentacji piłkarskiej, oglądanie meczów na ekranie telewizora nie zawsze było przyjemnością. Jeśli nie widziało się spotkania od początku, często nie było wiadomo, jaki jest wynik, ile czasu pozostało do końca meczu, a jeśli się nie znało nazwisk piłkarzy, to można było nawet się nie zorientować, które drużyny grają. Informacje na ekranie pojawiały się kilka razy w trakcie połowy meczu. Czasem był to zegarek, czasem wynik lub nazwisko zawodnika (zazwyczaj po strzelonej bramce). Dziś ekrany przepełnione są informacjami.
ZETKI LUBIĄ WIEDZIEĆ WIĘCEJ
W 2022 roku LaLiga Tech (spółka zależna od La Liga – hiszpańskiej ligi piłki nożnej) wraz z firmą badawczą Nielsen przeprowadziły badania wśród ponad 20 tys. kibiców sportowych z 15 krajów (na wszystkich kontynentach poza Australią). Okazało się, że ponad 50 proc. ankietowanych z grupy 16–34 lata (a wśród pokolenia Z nawet 55 proc.) w trakcie oglądania transmisji szuka statystyk live dotyczących danego wydarzenia i je przegląda.
Tomasz Jastrzębowski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter