Wydanie: PRESS 1-2/2025
Tłusty rok
Minęła już euforia związana z nowym projektem Kanał Zero. Teraz kanał musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czym właściwie chce być
Przychodzi do baru złodziej, oszust, fałszerz, naciągacz, zbir, bankrut, kombinator i dureń jeżdżący samochodem po pijaku, a barman na to: – Co podać, Szalony Reporterze? – Tak rozpoczyna się film, w którym Krzysztof Stanowski, w ramach cyklu „Dziennikarskie Zero” na Kanale Zero, postanawia przyjrzeć się Tomaszowi Matysiakowi – influencerowi, znanemu w sieci jako Szalony Reporter.
Pod filmem opublikowanym w lipcu 2024 roku pojawia się 12 tys. komentarzy, a ponad 80-minutowy materiał notuje 2,8 mln wyświetleń. Stanowski wnikliwie analizuje rozbieżności między wizerunkiem, jaki Matysiak kreuje w sieci, a jego rzeczywistą sytuacją.
Film nagrywa zza biurka, odnosząc się do kolejnych dowodów. Ujawnia przy tym nieetyczne działania i kontrowersyjne zachowania youtubera. Opowiadając o nim, siedzi z otwartym laptopem, na którym widoczny jest logotyp sklepu komputerowego X-kom.pl. Obok laptopa znajduje się pojemnik z wafelkami, opatrzony brandingiem firmy Fit King. Na biurku można dostrzec także kubek z logotypem XTB oraz butelkę z nazwą serwisu Rocketjobs.pl.
„Stano – dawaj, jedziesz z tymi patusami. Uwolnij Polskę od tej patologii”, „Taki jest wg mnie sens dziennikarstwa – aby bezczelni ludzie nie byli bezkarni”, „Szanowny Panie Krzysztofie od niedawna oglądam Pana kanał, ale cieszę się, że jest ktoś kto mówi prawdę, ktoś kto potrafi naszej młodzieży pokazać, że zło to zło i piętnuje pseudo pato celebrytów”, „I po karierze tego reporterka. Wystarczyło 1,5 h. Krzysio mistrz” – czytamy w komentarzach pod materiałem.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter