Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2024

Sekcja Specjalna: Medialne R-ewolucje

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w telewizyjnym product placement, dynamiczny rozwój oferty podcastów audio, boom na retail media to tylko niektóre zjawiska z rynku mediów elektronicznych, o których przeczytać można w „Medialnych R-ewolucjach” – sekcji specjalnej najnowszego wydania magazynu „Press”.

Tradycyjna telewizja, której widownia od lat maleje, intensywnie szuka sposobów na pozyskanie nowych odbiorców treści. Jednym z nich są już serwisy z wideo na żądanie, innym ma być rozwój oferty interaktywnej telewizji HbbTV oraz kanałów FAST. Drugie i trzecie rozwiązanie dopiero się kształtuje, dla obu kluczowa jest zmiana nawyków widzów. Równolegle powstają nowe formaty reklamowe wykorzystujące najnowsze technologie, w tym DAI i AI. Czy nowe rozwiązania zwiększą konkurencyjność wobec platform streamingowych, które dysponując bogatą biblioteką wideo na żądanie, skutecznie odciągają od telewizji linearnej widzów, a teraz sięgają również po jej reklamodawców?

Tutaj mogą Państwo pobrać nowy dodatek „Medialne R-ewolucje”

Cyfryzacja mediów dotyczy również treści audio. O ile Polacy rzadko jeszcze słuchają radia online, o tyle oferta podcastów – treści od nadawców radiowych, ale też od portali internetowych i pojedynczych twórców – cieszy się ich bardzo dużym i rosnącym zainteresowaniem. W digitalizację inwestują również firmy reklamy zewnętrznej: ich cyfrowe ekrany stają się codziennością zarówno w sklepach i centrach handlowych czy wśród usługodawców, jak i środkach komunikacji masowej, powoli wychodzą też na ulice. Rozszerzenie badania jednoźródłowego realizowanego przez firmę Gemius wspólnie z PBI o DOOH najprawdopodobniej przyspieszy rozwój tego sektora.

Jednym z najnowszych trendów na rynku mediów elektronicznych (i w handlu stacjonarnym) jest wzrost wydatków reklamowych na retail media. Kiedy inflacja i brak stabilności wymuszają na klientach ostrożne podchodzenie do wydatków, marketerzy widzą swoją szansę w komunikacji z nimi w miejscu, w którym najłatwiej zachęcić potencjalnego klienta do zakupu.

Zmianom na rynku mediów elektronicznych towarzyszy rozwój badań, które pozwalają zmierzyć ich zasięgi, czas im poświęcony, potencjał reklamowy i jego wykorzystanie. Zajmująca się tym firma badawcza Gemius wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu nie tylko podąża za nowymi zjawiskami, ale też w wielu przypadkach je wyprzedza.
„Medialne R-ewolucje” śledzą te wszystkie zmiany i ich wpływ na konsumpcję oraz kondycję mediów elektronicznych. Warto po nie sięgnąć.

Partnerem merytorycznym dodatku jest firma badawcza Gemius.

Tutaj mogą Państwo pobrać nowy dodatek „Medialne R-ewolucje”

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.