Masz już "Presserwis"? To newsletter, który od poniedziałku do piątku dostaniesz rano na skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  |  Od początku listopada w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Antoni Słodkowski z Agencji Reutera zaszczycony Pulitzerami, rozchodzące się drogi braci Karnowskich, a także klikmania niszcząca dziennikarstwo i uchodźca polityczny Szymon Hołownia – polecamy!  | 

Masz już "Presserwis"? To newsletter, który od poniedziałku do piątku dostaniesz rano na skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  |  Od początku listopada w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Antoni Słodkowski z Agencji Reutera zaszczycony Pulitzerami, rozchodzące się drogi braci Karnowskich, a także klikmania niszcząca dziennikarstwo i uchodźca polityczny Szymon Hołownia – polecamy!  | 

Masz już "Presserwis"? To newsletter, który od poniedziałku do piątku dostaniesz rano na skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  |  Od początku listopada w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Antoni Słodkowski z Agencji Reutera zaszczycony Pulitzerami, rozchodzące się drogi braci Karnowskich, a także klikmania niszcząca dziennikarstwo i uchodźca polityczny Szymon Hołownia – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2024

Do meritum

W internecie zyskują popularność ludzie skracający newsy do krótkich historii

Rewolucyjne zmiany w Wojsku Polskim. Zarost i tatuaże w odkrytych miejscach u żołnierzy mają zostać dopuszczone. Zmiany mają wejść w życie w najbliższych dniach” – informuje w połowie sierpnia na swoim instagramowym kanale Julia Sierakowska @domerituum. Przedstawia tego newsa w zaledwie 13 sekund, po czym pije coś z żółtego kubka, a na górze ekranu wyświetla się napis, że jej odbiorcy zaoszczędzili właśnie pięć minut życia, które musieliby przeznaczyć, by przeczytać o tej sprawie teksty w innych mediach.

Film ma 248 tys. wyświetleń, lajkuje go ponad 5,1 tys. osób, pojawia się pod nim 287 komentarzy.

Rzecz jasna tradycyjne media też o tym piszą: TVN24.pl: „Szef MON zapowiada zmiany w wojsku, chodzi o zarost i tatuaże”; Wiadomosci.wp.pl: „To dyskwalifikowało żołnierza. Zmiany w Wojsku Polskim”, czy RMF24.pl: „Zarost i tatuaże: Rewolucja obyczajowa w Wojsku Polskim”.

– Na początku nie byłam przekonana, by prowadzić taki kanał – opowiada mi Julia Sierakowska. Przyznaje, że do założenia konta, na którym błyskawicznie streszczałaby newsy, filmy i wywiady innych twórców, namówił ją chłopak, który z pochodzenia jest Francuzem. – Zainspirował mnie kontem francuskiego twórcy Abregefrere. Ma on 1,1 mln obserwujących na Instagramie i 1,5 mln na TikToku. Jego konto stało się popularne we francuskich social mediach. W opisie profilu ma „Nie kocham długich historii. Zyskany czas 10h26m40s”.

Istniejący od marca kanał Sierakowskiej obserwuje dziś na TikToku 162,6 tys. osób, na Instagramie 124 tys., a na YouTubie – ponad 5 tys.

Piotr Zieliński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.