Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2024

W prostym języku

Najważniejsze informacje dnia w prostym języku to nowa wersja wiadomości w niemieckiej telewizji publicznej, nadawana o 19.00, godzinę przed głównym programem informacyjnym

To są nasze trzy wiadomości. Po wymianie: więźniowie są wolni. Monachium: Adele daje koncerty. Zła pogoda: dużo deszczu w Niemczech” – tak zaczynało się 2 sierpnia główne wydanie wiadomości „Tagesschau”. Oferuje je pierwszy program niemieckiej telewizji ARD.

Tego dnia wydanie w prostym języku trwało nieco ponad siedem minut i zawierało trzy najważniejsze informacje. Z pierwszej widzowie dowiedzieli się, że „kraje USA i Rosja to duże kraje na świecie”. Prezenterka czytała powoli: „W USA są niektórzy ludzie z Rosji w więzieniu. A w Rosji są niektórzy ludzie z USA w więzieniu. USA i Rosja zrobiły teraz układ. USA i Rosja powiedziały: uwolnimy niektórych więźniów. Więźniowie mogą wrócić do swojego kraju. I także ludzie z Niemiec są wolni. Wrócili do Niemiec. O tym będzie teraz film”. W materiale filmowym pokazano lotnisko w Ankarze, potem przylot samolotu z uwolnionymi osobami na lotnisko Kolonia/Bonn oraz wystąpienie kanclerza Niemiec Olafa Scholza. Następnie na ekranie pojawiło się zdjęcie rosyjskiego mordercy, którego zwolniły Niemcy w ramach wymiany więźniów i sceny z miejsca zbrodni w centralnym parku w Berlinie. Potem pokazano jeszcze ambasadę Rosji w Berlinie i płytę lotniska po wylądowaniu uwolnionych więźniów, a na końcu – dzielnicę rządową w stolicy Niemiec, ze zbliżeniem na budynek parlamentu.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.