Przedwyborcze sondaże niedoszacowały poparcia  |  Dyrektorka Polskiego Radia  |  TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przedwyborcze sondaże niedoszacowały poparcia  |  Dyrektorka Polskiego Radia  |  TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przedwyborcze sondaże niedoszacowały poparcia  |  Dyrektorka Polskiego Radia  |  TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2024

Użytkownik jest kontent

Młodzi konsumenci coraz częściej unikają tradycyjnych reklam. Szukają autentyczności, prawdziwych historii i rekomendacji od osób, którym ufają. Dlatego marki, żeby się reklamować wśród młodych, odchodzą od wysokozasięgowych influencerów

Przesunięcie marek w kierunku UGC, czyli user-generated content (to treści generowane przez prawdziwych użytkowników, których marki potem wykorzystują w swoich reklamach) jest spowodowane oczekiwaniami konsumentów. Chcą oni bowiem prawdziwych i osobistych doświadczeń – mówi Ruben van Eijk, head of creative shop CEE w koncernie Meta.

Potwierdza to Justyna Zawadzka, head of influencer marketing w Space Cat Industries: – Odbiorcy są zmęczeni sztucznymi komunikatami i tę sztuczność bezwzględnie wyłapują i odrzucają – nie chcą już naciąganych informacji, kreowanych w świecie wielkich influencerów, który w żaden sposób nie przystaje do ich świata.

Tam, gdzie idą ludzie, tam za nimi podążają marki. Stąd coraz większe zainteresowanie marketerów profilami autorów, którzy w danej dziedzinie tworzą wartościowy, autentyczny kontent i są wiarygodni dla swoich odbiorców, nawet jeśli nie mają tak wielkich zasięgów jak gwiazdy social mediów.

– Influencerzy, choć wciąż stanowią ogromną siłę w reklamie, stracili jednak część swojej wiarygodności, gdy konsumenci zorientowali się, że polecają produkty nie z przekonania, lecz po prostu jako formę płatnej reklamy. Daje to początek dwóm trendom – ewolucji relacji marek i influencerów w kierunku bardziej autentycznego, długoterminowego partnerstwa oraz rosnącemu znaczeniu user generated content – analizuje Lukas Polaković, global brand director z Redoxon Bayer.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.