Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2024

TELEWIZJA POLSKA

MARCIN GUDOWICZ dyrektor

BIURO REKLAMY

Marcin Gudowicz
dyrektor

Przemysław Kruk
obsługa domów mediowych i ich klientów

Wojciech Kowalczyk
wsparcie sprzedaży i rozwój produktów

Joanna Konieczko
sponsoring i akcje specjalne, sprzedaż bezpośrednia, współpraca z administracją publiczną

Marek Aleksandrowicz
internet i media interaktywne

Kontakt
ul. J.P. Woronicza 17
00-999 Warszawa
tel. 22 547 23 00
Brtvp.pl
[email protected]
[email protected]

Miniony rok bardzo pozytywnie nas zaskoczył. Mimo trudnych warunków rynkowych telewizja udowodniła, że jest najbardziej efektywnym medium i dostarcza reklamodawcom wysoką jakość i ROI, co przełożyło się na wzrost wydatków reklamowych. Sądzimy, że rok 2024 będzie jeszcze lepszy od poprzedniego zarówno dla gospodarki, jak i dla rynku reklamowego, jednak nadal będziemy mierzyć się z inflacją. W odpowiedzi na to wprowadziliśmy do naszej oferty nowe mechanizmy pozwalające na jej zminimalizowanie.

Kontynuujemy politykę zachęcania reklamodawców do inwestowania w całe spektrum produktów oferowanych przez TVP. Marketerzy deklarujący wydatki w mediach interaktywnych oraz w sponsoringu mogą liczyć na dodatkowe rabaty w telewizji i internecie. Jednocześnie wprowadziliśmy dodatkowy rabat za zwiększenie rocznych inwestycji w TVP. 

W ramach oferty Multiscreen wprowadziliśmy nowy produkt – pakiet 10-sek. spotów, który stanowi zasięgową i kosztową alternatywę dla dotychczasowego produktu Multiscreen 6s.

Mocno stawiamy na rozwój naszej oferty digital. Szczególnie wart uwagi jest nowy pakiet wideo premium – CTV & OTT, zakładający emisje spotów wyłącznie na dużym ekranie. Jest to połączenie dużego ekranu z możliwością targetowania, co pozwoli naszym partnerom na dobudowanie zasięgu do kampanii TV.

Tegoroczna oferta reklamowa TVP jest wyjątkowo atrakcyjna. Poza sprawdzonymi pozycjami programowymi przed nami dwie największe imprezy sportowe tego roku, tj. UEFA Euro 2024, do którego wyłączne prawo transmitowania ma Telewizja Polska, oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. To nie tylko najważniejsze wydarzenia sportowe, ale także wielka uczta dla kibiców i  świetne otoczenie do promocji marek w środowisku multiscreen.

MEDIA

Telewizja: TVP 1 – średni zasięg miesięczny: 26,5 mln widzów, TVP 2 – średni zasięg miesięczny: 26 mln widzów, anteny tematyczne TVP – średni zasięg miesięczny: 28 mln widzów, w sumie średni zasięg miesięczny grupy TVP: 30 mln widzów; Grupa Michał Winnicki Entertainment – średni zasięg miesięczny: 18 mln widzów, TVS – średni zasięg miesięczny: 5,5 mln widzów, Active Family – średni zasięg miesięczny – 1,5 mln widzów, Biznes24 – średni zasięg miesięczny: 2,3 mln widzów (Nielsen, XII 2023, wiek 7–74, live+2+OOH)

Internet: Grupa TVP – liczba realnych użytkowników (RU): 7,73 mln, zasięg: 23,62 proc., liczba odsłon (PV): 127,64, średni czas spędzany w serwisach (ATS): 01:34:49, Grupa Polska Press – RU: 16,76 mln, zasięg: 51,19 proc., PV: 801,26 mln, ATS: 00:14:28 (Gemius/PBI, Mediapanel, XI 2023)

Inne: telewizja hybrydowa HBB TV, connected TV, aplikacje mobilne (m.in. TVP VOD, TVP Sport, TVP Go), Telegazeta

TVP jest członkiem IAA Polska, IAB Polska, MOC TV, EGTA, Rady Reklamy, Stowarzyszenia Sygnał

HIT 2023

W 2023 roku postawiliśmy na rozwiązania, które miały być odpowiedzią na trudne warunki i nowe realia rynkowe w obliczu szybko rosnącej inflacji. W polityce sprzedaży znacząco zwiększyliśmy zarówno elastyczność oferowanych produktów, jak i możliwości zmniejszenia inflacji cen reklam. Kontynuując jawną politykę cenową, obniżyliśmy pułapy indywidualnych negocjacji cenowych oraz wdrożyliśmy mechanizm gwarancji kosztu przy zakupie cennikowym.

Duży nacisk położyliśmy na rozwój oferty reklamowej w środowisku multiscreen. Wprowadziliśmy nowy produkt w Hbb TV – reklamę opartą na emisji teasera, która zniwelowała bariery wejścia w obszar telewizji hybrydowej. Konsekwentnie inwestowaliśmy też w serwisy oraz aplikacje mobilne m.in. dla naszych kluczowych marek TVP VOD i TVP Sport. Wdrożyliśmy wiele projektów wzmacniających nasze portfolio programowe w internecie, tj. produkcje digital first, nowości filmowe i serialowe oraz transmisje live.

Z sukcesem kontynuowaliśmy projekt webinarów ,,Big talk on the small screen”, które od kilku lat są ważną platformą debaty w branży mediowej.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.