Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2023

Zawsze o sobie

Agata Tuszyńska ma w sobie moc uwodzicielki, blask gwiazdy i pęd do kariery

Kiedy spóźniona weszła na spotkanie z researcherką książkową Wandą Lacrampe, sala zamarła. Choć właściwie Agata Tuszyńska nie zrobiła niczego szczególnego. Ma wyjątkową umiejętność zwracania na siebie uwagi – mówi prowadzący to spotkanie Wojciech Szot, dziennikarz „Gazety Wyborczej” i krytyk literacki.

Agata Tuszyńska – biografka, reportażystka, pisarka tak samo uwielbiana, jak i kontrowersyjna. Rocznik 1957. Córka dziennikarki Haliny Przedborskiej i znanego sprawozdawcy sportowego Bogdana Tuszyńskiego. Absolwentka wydziału wiedzy o teatrze PWST.

– Zna wszystkich, których warto znać, i to robi wrażenie – mówi o Tuszyńskiej osoba aktywna w środowisku literackim.

– Bardzo atrakcyjna dziewczyna, zawsze elegancka. Trudno było nie zwrócić na nią uwagi – mówi dawna znajoma, która nie chce ujawnić nazwiska. Potrafi z tego korzystać.

„Kiedy Tuszyńska promowała swoją książkę o gwieździe warszawskiego teatru Marii Wisnowskiej, zmarłej w 1890 roku, przebrała się w suknię z epoki. Były też inne rekwizyty: pistolet, taki sam, z jakiego została zastrzelona aktorka, a także pierścionek z pojemnikiem na truciznę. Całość starannie przemyślana, teatralna” – wspominał w miesięczniku „Pani” w 2010 roku zaprzyjaźniony z Tuszyńską literaturoznawca Stanisław Bereś.

– Oczarowała nas, choć odczuwałyśmy też pewien rodzaj dystansu i niedostępności – charakteryzuje Tuszyńską Dorota Barczak-Perfikowska.

– Byłam uwiedziona przez jej pióro – przyznaje Grażyna Latos, która w 2017 roku zapisała się na prowadzone przez Tuszyńską bezpłatne warsztaty mistrzowskie organizowane przez Dom Spotkań z Historią. Pod wrażeniem pisarki znalazły się też trzy inne młode reporterki: Dorota Barczak-Perfikowska, Elżbieta Strzałkowska i Wioletta Wejman, które tak jak Latos zdecydowały się wziąć udział w warsztatach. Wszystkie znały się z Polskiej Szkoły Reportażu, której były absolwentkami.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.