Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2023

Zarzynanie branży

Cięcia w amerykańskich mediach są procesem demokratycznym: na bruku lądują zarówno szeregowi dziennikarze, jak i grube ryby z kadry zarządzającej

Pracę na rynku mediów w USA od początku stycznia straciło co najmniej 17 436 osób, czyli o 4 proc. więcej niż w najgorszym okresie pandemii w 2020 roku. Cięcia objęły wszystkich: od imperiów medialnych, jak Disney i Warner Bros. Discovery, po dzienniki, serwisy internetowe, a nawet radio publiczne NPR, które dokonało jednych z największych redukcji w swojej 53-letniej historii. Jak wynika z analizy międzynarodowego think tanku The Conference Board, amerykańska branża informacyjna, do której zaliczają się firmy medialne i technologiczne, jest jednym z sektorów najbardziej zagrożonych redukcją miejsc pracy.

Szczególnie burzliwy w tym roku był czerwiec. Amerykański „Forbes” stworzył z tej okazji nawet minikalendarium: 7 czerwca – dziennik „Los Angeles Times” zwalnia 74 pracowników newsroomu, w tym doświadczonych redaktorów i korektorów; 12 czerwca – należący do „The New York Timesa” serwis sportowy The Athletic żegna się z prawie 20 reporterami, a 20 kolejnych oddelegowuje do innych działów, tego samego dnia decyzję o zwolnieniach ogłasza także serwis Dot.LA piszący o kalifornijskich start-upach; 13 czerwca – radio publiczne Kalifornii Południowej likwiduje 21 spośród 175 etatów; 20 czerwca – Warner Bros. Discovery rozstaje się z około setką pracowników z grupy kanałów Discovery i Turner; 22 czerwca – Bloomberg tnie około 10 etatów w newsroomie oraz działach telewizyjnym i radiowym, w tym samym dniu Ameryka dowiaduje się, że pracę traci około 12 pracowników serwisu Cheddar News, a dwa dni później, że co najmniej trzy osoby rozstają się z redakcją „The Hollywood Reporter”.

Marta Zdzieborska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.