Wydanie: PRESS 07-08/2023
Sekcja Specjalna: ESG
ESG – nowe pojęcie z obszaru zrównoważonego rozwoju. Czym jest i w jaki sposób zmienia sposób oceny firm - o tym przeczytać można w najnowszym wydaniu dodatku poświęconego ich działaniom na rzecz środowiska naturalnego, społeczeństwa i samych siebie.
Dodatek do pobrania pod tym linkiem - zapraszamy
Wyzwania środowiskowe są dzisiaj jednymi z najpilniejszych w branży. Jak wynika z publikacji Światowego Forum Ekonomicznego „The Global Risks Report” za 2022 rok, stanowią one pięć kluczowych zagrożeń dla świata w perspektywie najbliższej dekady. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i podejmuje działania na rzecz zminimalizowania swojego negatywnego wpływu na klimat i naturę. Inwestuje w rozwiązania energooszczędne i z obszaru gospodarki zamkniętej, kupuje energię ze źródeł odnawialnych albo buduje własne farmy fotowoltaiczne lub wiatrowe. Zmienia opakowania wytwarzanych towarów na powstające z surowców z recyklingu, buduje system odzyskiwania tych, które nadają się do ponownego wykorzystania lub przetworzenia.
Ale droga do upowszechnienia tych praktyk jest wciąż daleka – blisko 60 proc. polskich przedsiębiorstw ocenia, że nie ma wpływu na środowisko lub nie interesuje się nim.
Raportowanie ESG, które zacznie obowiązywać w 2024 roku (pierwsze firmy będą publikować raporty niefinansowe zgodnie z jego standardami w 2025 roku) ma wymusić przyspieszenie na tej drodze. Z jednej strony umożliwi inwestorom i wszystkim zainteresowanym porównywanie podmiotów gospodarczych i wyłuskiwanie tych, które rzeczywiście działają w duchu zrównoważonego rozwoju. Z drugiej – zmusi kolejne, także średnie i małe do zainteresowania się swoim wpływem na otoczenie i jego poprawą, jeśli tylko będą uczestniczyć w łańcuchu wartości tych zobowiązanych do raportowania ESG.
Tym ważniejsze staje się upowszechnianie dobrych praktyk, które mogą podpowiedzieć, co można poprawić na własnym podwórku. Źródłem takich inspiracji jest sekcja specjalna „ESG” w najnowszym wydaniu magazynu „Press”. Zachęcamy do lektury.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter