Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2023

Tam, gdzie żyją opowieści

Skala popularności Marczak czy Barlińskiej jest zaskoczeniem dla niektórych wydawców. Po prawdzie cały Wattpad ich zaskoczył

Czym jest Wattpad i na czym polega jego fenomen? Platformę, która zrewolucjonizowała publikację opowiadań w sieci, stworzyli Kanadyjczycy Allen Lau i Ivan Yuen. Prototypem była dość toporna aplikacja eReading opracowana przez Laua w 2002 roku. Jego marzeniem było początkowo stworzenie narzędzia, które pozwalałoby na ekranie telefonu czytać dłuższe teksty. Ówczesna technologia jednak dawała ograniczone możliwości – ekran mieścił zaledwie pięć linijek, przez co eReading okazało się niewygodne w obsłudze.

Cztery lata później Lau i Yuen połączyli siły – o ile dla pierwszego priorytetem była lektura, o tyle drugi stawiał na pierwszym miejscu publikację tekstów za pośrednictwem komórki. Efektem był Wattpad, platforma pisarsko-czytelnicza. Rozkręcała się długo – dopiero pojawienie się smartfonów i mobilnego internetu sprawiło, że pomysł zaskoczył. Dziś ma ponad 100 milionów użytkowników na świecie, a dwa lata temu założyciele sprzedali ją za 600 mln dol. koreańskiej spółce Naver. Od kilku lat działa też m.in. Wattpad Studios, platforma łącząca autorów z branżą filmową (jednym z partnerów jest Netflix), która pozwala wyławiać teksty nadające się do ekranizacji. A w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie funkcjonuje program wydawniczy Wattpad Books, który oferuje najpoczytniejszym autorom wydanie książki, dystrybucję i dodatkową promocję. Dodatkową, bo ci najpopularniejsi są wypromowani długo przed papierowym debiutem, gromadząc wokół swoich opowieści setki tysięcy lub wręcz miliony czytelniczek.

Magdalena Piekarska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.