Wydanie: PRESS 01-02/2023
Pranie kolorów
Coraz więcej firm w Niemczech podejmuje działania na rzecz społeczności LGBTQ+. Niektóre ocierają się przy tym o pinkwashing
Zawsze przed Pride słyszę te pytania” – skarży się w klipie na Instagramie znana niemiecka drag queen Candy Crash. Po czym tłumaczy, co miała na myśli: oto marki lub ich agencje PR piszą do niej, że „bardzo ją kochają” i że mają teraz kolejną kolekcję Pride, a następnie proponują Candy produkty, które ma promować na swoim kanale. „Na rynek wprowadza się wiele kolekcji z tęczą, a na ich sprzedaży zarabia miliony. To hipokryzja, podwójne standardy” – denerwuje się Candy Crash, która na Instagramie ma ponad 80 tys. fanów.
Problem jest głębszy, rodzi wielopiętrowe podejrzenia. Nawet wobec firm, które na pierwszy rzut oka wszystko robią prawidłowo. Jak w przypadku koncernu REWE w kontekście ostatniego mundialu.
Katarzyna Domagała-Pereira
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter