Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2023

Szampan w wannie

Viaplay wyciągał ludzi od konkurencji – wielu zresztą chciało skorzystać z tego, że na rynku pojawił się nowy silny gracz stawiający na sport. Drugi raz taka okazja w najbliższym czasie może się już nie trafić

W trakcie piłkarskiego mundialu w Katarze w pomieszczeniach polskiego oddziału platformy streamingowej Viaplay słychać było tylko szum klimatyzacji. Nieliczni, którzy musieli pracować, robili to z domu. Współpracownicy pomagali innym redakcjom w obsłudze piłkarskich mistrzostw świata. Większość pracowników miała wolne, bo Viaplay nie miał praw do ich transmisji, a jak przekonuje szef polskiej redakcji Paweł Wilkowicz, pracownicy zasłużyli na odpoczynek po wielomiesięcznej orce.

Zespół Viaplay późnym latem i jesienią faktycznie miał przy czym pracować. Od sierpnia do połowy listopada redakcja musiała przede wszystkim obsłużyć 160 transmisji meczów angielskiej Premier League i 135 meczów niemieckiej Bundes-ligi. To dwa najważniejsze dania w menu platformy. Do tego doszły pojedynki w Lidze Europy UEFA i Lidze Konferencji Europy UEFA (192 mecze – tylko w samej fazie grupowej obu rozgrywek). Te ostatnie dla polskich widzów były szczególnie ważne, bo gra w nich Lech Poznań.

Największy natłok transmisji jest w soboty. Bywa, że do skomentowania jest jednocześnie pięć meczów Bundesligi i sześć Premier League, bo są rozgrywane o tej samej porze. Ponieważ jedno spotkanie obsługuje po dwóch komentujących, potrzeba ich wtedy aż 22. Do tego po trzy osoby pracują w obu studiach Viaplay (jedno do ligi angielskiej niemieckiej, drugie do niemieckiej) i cztery w reżyserce. W takie dni redakcji jest jak w ulu, nie ma czasu nawet wyjść na obiad, a raczej kolację. Firma funduje zespołowi posiłki, dostarczane do biurek.

Grzegorz Kopacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.