Wydanie: PRESS 01-02/2023
Warsztat: Drugi etat w promocji
Epoka, gdy praca dziennikarza kończyła się w momencie oddania tekstu redaktorowi, minęła bezpowrotnie. Dziś bywa, że więcej czasu niż pisaniu dziennikarz poświęca promocji swojej pracy
Najpierw trzeba się dowiedzieć, gdzie powinniśmy się promować. Paweł Galiński, business development director w agencji digitalowej Web-Talk, radzi, żeby przed rozpoczęciem promocji w social mediach zrobić research i sprawdzić, na jakich platformach jest obecna nasza grupa docelowa czy też gdzie najpopularniejsze są hashtagi związane z naszą specjalizacją. – Następnie trzeba przetestować wszystkie platformy, opublikować w nich nasze treści i zobaczyć, jak wypadają, a na końcu skupić się na tych, które są najefektywniejsze – stwierdza.
Marta Kindeusz, content team leader w Web-Talk, dodaje, że nawet niewielka grupa naszych znajomych pozwoli nam wyczuć tendencje i to, co może być dla potencjalnych odbiorców interesujące. – Postarajmy się wyszukać swoją niszę i styl prezentacji treści, które staną się naszym znakiem rozpoznawczym. Unikajmy inspirowania się innymi. Nic tak nie razi, jak brak autentyczności i udawanie kogoś, kim nie jesteśmy – radzi Kindeusz.
Z kolei Emilia Klepacka, brand reputation director w grupie komunikacji marketingowej Group One, dodaje: – Trzeba też zadać sobie pytanie, czy dane medium jest dla nas naturalne. Jeśli źle dobierzemy kanał, formę i język komunikacji, odbiorcy od razu wyczują w przekazie fałsz. A to może zaszkodzić naszej wiarygodności.
Eksperci lubią radzić na wysokim poziomie ogólności, ale jeszcze bardziej – gdy na stole mają konkretny przypadek. Jest co analizować.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter