Wydanie: PRESS 01-02/2023

Zatrute ciasteczko

By trafić z reklamą pod dobry adres, systemy gruntownie nas prześwietlają. Ciekawe, że nam to w ogóle nie przeszkadza

Europejczycy się zbuntowali. W wyniku ich skargi belgijski organ ochrony danych osobowych uznał, że sposób zbierania zgód na śledzącą reklamę, stosowany przez większość stron internetowych, jest niezgodny z RODO, czym uruchomił serię prawnych batalii. Po pierwszych odwołaniach i decyzjach we wrześniu 2022 roku sprawę odesłano ostatecznie do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, a to oznacza, że wydanie orzeczenia może się przeciągnąć nawet do 2024 roku. Ale nikt nie zamierza o sprawie zapominać – gorąca dyskusja o tym, jak chronić naszą prywatność w internecie, trwa już w najlepsze.

– Z całą pewnością jesteśmy świadkami jednej z największych zmian ostatnich kilku lat – zauważa Jakub Wasielewski, właściciel agencji The First. – To paradoks, że z jednej strony ludzie nie chcą, żeby ich śledzić, a z drugiej ponad 50 proc. użytkowników internetu pozytywnie opowiada się np. za remarketingiem. Branża jest podzielona. Jedni dyskutują i martwią się, jak będą działały nowe rozwiązania. Inni są przekonani, że pojawią się skuteczne rozwiązania zastępcze i po prostu czekają.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.