Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2023

W skali mikro

Wszyscy woleliby, żeby marketing dało się policzyć i zmierzyć, ale w social mediach znaczenie mają też zaufanie, wiarygodność twórcy i zaangażowanie jego społeczności. To dlatego mikroinfluencerzy coraz bardziej liczą się w branży

Kłopot już z samą definicją. W wielu opracowaniach podejmowane są próby opisania influencerów pod względem zasięgów. Mamy więc: nanoinfluencerów – posiadaczy najmniejszych kont – a dalej mikroinfluencerów, makroinfluencerów oraz wreszcie megainfluencerów nazywanych też influencerami topowymi. Niestety na wymienieniu nazw konkrety się kończą.

Małgorzata Słychań, influencer group head w agencji VMLY&R, podaje co prawda w kontekście mikroinfluencerów przedział od 5 do 100 tys. followersów, ale zaznacza, że w ich przypadku największą wartością jest profil działalności wynikający z ich pasji, zainteresowań, zawodu, autentyczność i większe zaangażowanie odbiorców. Inni rozmówcy wskazują jako dolną granicę 3 tys., a nawet 1 tys. obserwujących.

Natalia Ryńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.