Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2022

Szkoda mi nerwów

Kodeks ma ucywilizować współpracę redakcji z freelancerami. Ale i tak wiele zależy od kultury redaktorów, a wszystko – od budżetu

W LUTYM „GAZETA WYBORCZA” ZROBIŁA COŚ, NA CO AUTORZY ZEWNĘTRZNI CZEKALI OD PONAD TRZECH LAT. W porozumieniu ze związkami zawodowymi – NSZZ „Solidarność” oraz środowiskową komisją dziennikarzy przy Inicjatywie Pracowniczej – stworzono kodeks regulujący współpracę z freelancerami.

Według obowiązujących od marca zasad autorzy otrzymają honorarium po przyjęciu tekstu, a nie jak dotychczas – po jego publikacji. W zamówieniu określone mają być również parametry dotyczące tekstu, widełki płacowe i przewidziane koszty dodatkowe, np. wydatki na wyjazd w teren lub zakup książki. – Wielu naszych wieloletnich współpracowników ma już wypracowane zasady komunikacji z redaktorami – przekonuje wicenaczelny „Gazety Wyborczej” Mikołaj Chrzan. – Ale chcieliśmy opublikować kodeks dla młodego pokolenia, które lubi wiedzieć, na czym stoi – podkreśla i zaznacza: – Liczę teraz na współpracowników. Że będą naciskali na redaktorów, by stosowali się do kodeksu – dodaje wicenaczelny „GW”, pełniący funkcję pełnomocnika ds. współpracy z autorami zewnętrznymi. Jak mówi, w ciągu trzech miesięcy od wprowadzenia kodeksu nie wpłynęła do niego ani jedna skarga na jego nieprzestrzeganie.

WYŻSZA STAWKA DLA NAJLEPSZYCH

Bartosz Józefiak, członek komisji środowiskowej i freelancer współpracujący m.in. z tytułami Agory, ma na temat kodeksu mieszane odczucia: – Myślałem, że po jego wprowadzeniu coś się zmieni, ale znów tygodniami czekałem na przelew za jeden z tekstów. Pewnie gdybym naciskał na redaktora, dostałbym pieniądze szybciej. Ale chodzi właśnie o to, żebyśmy nie musieli już tego robić – tłumaczy Józefiak. Dziennikarz chwali jednocześnie „Wyborczą”, że w ogóle stworzyła taki kodeks.

Marta Zdzieborska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.