Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2022

Końskie zaloty

Fundacje zbierające pieniądze na zwierzęta sięgają po coraz silniejszy szantaż emocjonalny

Przed laty wystarczyło napisać: „Kuba pracował całe życie, teraz grozi mu transport do rzeźni, pomóżcie go uratować!”. Obok zwyczajne, często niewyraźne zdjęcie wiejskiego konia, uwiązanego przy płocie. Albo koński portret, na którym zaciekawione zwierzę zerka w obiektyw. Tak wyglądały ogłoszenia o zbiórkach na ratowanie koni jeszcze przed 1999 rokiem, kiedy pierwsze w Polsce akcje na rzecz koni przeprowadzał Klub Gaja z Wilkowic pod Bielsko-Białą. Do dziś niektóre organizacje nastawione na ratowanie koni nadal tak piszą.

Ale czasy się zmieniają i konkurencja rośnie. Według Safe-Animal, instalującej czipy do identyfikacji zwierząt, w Polsce działa ponad 160 organizacji zajmujących się pomocą zwierzętom. Dlatego opisy zwykłych starych koni już nie wystarczają.

W dodatku ogłoszenia o zbiórce na ratowanie koni przed wywózką do rzeźni przeniosły się w ostatnich latach z prasy do internetu. A tu nie trzeba się zamykać w niewielkiej liczbie znaków. Stąd takie apele, niczym wstęp do reportażu: „Handlarz roznosi wkoło woń taniego wiejskiego wina i trochę chwieje się na nogach. „Co, durna kobyło, znowu trzeba cię przeszkolić”? – rzuca w stronę Zuzanny. Jego gromki, grubiański śmiech roznosi się po całym przybytku. „Tyle razy dostała, że powinna się już nauczyć stać na baczność, gdy jej pan idzie. Na co pani taka głupia chabeta? A to dziecko nie lepsze, spier... ile razy mnie widzi, no na co to komu”?! Drągów we wsi nie starczy, żeby ich czegoś nauczyć – rzuca na odchodne”.

Ale na wiejskiego starego konia zbierze się dziś mało. Dlatego ogłoszenia muszą bardziej chwytać z serce.

„Matylda stoi wciśnięta w róg, a przed nią kuli się, wtulony w nią mały Morfeusz. Jakby chciał wcisnąć się za mamę i stać się niewidocznym. Trwa w swoim świecie i wierzy, że przy niej jest bezpieczny. Oboje skazani. Za niewinność. To dziś dość popularny wyrok. Zwłaszcza dla konia. Oboje przerażeni. Bo tam, gdzie zaraz mają pójść, nie ma miejsca dla matek z dziećmi. Tak naprawdę to w ogóle nie jest miejsce do życia. Bo tam idzie się, by umrzeć”.

Ryszard Parka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.