Wydanie: PRESS 03-04/2022
Debata „Panorama Reklamy”. Obejrzyj i przeczytaj
PANDEMIA PRZYSPIESZYŁA WIELE PROCESÓW, SZCZEGÓLNIE W OBSZARZE DIGITAL I E-COMMERCE. RYNEK STAŁ SIĘ MNIEJ PRZEWIDYWALNY. KLIENCI PATRZĄ NA AGENCJE NIECO INACZEJ: NIE JAK NA WYKONAWCÓW, ALE JAK NA PARTNERÓW W BIZNESOWYCH PROBLEMACH. DLA AGENCJI TO SZANSA, ALE I WYZWANIE
AGATA MAŁKOWSKA-SZOZDA: Jak w czasie pandemii zmieniły się potrzeby i zachowania konsumentów? Czy modele zarządzania marek nadążają za tymi zmianami?
BEATA MAGDZIARZ: Zmieniły się wartości – osobiste i społeczne. I to widać w różnych badaniach konsumentów: że marki potrzebują autentyczności, potrzebują efektów składanych obietnic. To jest superzmiana i uważam, że właśnie taki kierunek – „meaningful” i hasła proaktywne do konsumenta – jest bardzo dobry.
AGATA MAŁKOWSKA-SZOZDA: Czy to jest wprost wynik pandemii, czy może konsumenci i tak w tym kierunku by się rozwijali, a teraz nastąpiło tylko przyspieszenie?
BEATA MAGDZIARZ: Pandemia bardzo pomogła, choć od lat wiemy, że kwestia autentyczności marek jest bardzo ważna. Natomiast rzeczywiście pandemia przyspieszyła zmiany i wzmocniła te wartości.
WINCENTY KOKOT: Rozwój rynku e-commerce wpłynął na sposób konsumowania treści i zaspokajanie swoich potrzeb. Wiele firm, które dopiero zastanawiały się nad wejściem w e-commerce, przyspieszyło swoje działania lub wręcz weszło w ten obszar.
KRZYSZTOF MOCEK: Dynamiczny rozwój e-commerce wybija się na plan pierwszy w kontekście ostatnich dwóch lat.
DAGMARA GADOMSKA: Zachowania konsumenckie też się zmieniły, podobnie jak wzorce zakupowe. I to są tendencje, które z nami zostaną. Modele buy online ship to store widać coraz częściej. Marki za tym nadążają, oferując nam zmodyfikowane ścieżki zakupowe.
AGATA MAŁKOWSKA-SZOZDA: Pandemia zaskoczyła wiele marek. Niektóre poradziły sobie szybciej, ale inne do dziś mają problemy.
Zapraszamy do obejrzenia debaty Panorama Reklamy 2022. Zapis całości jest do przeczytania w magazynie "Press".
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter