Wydanie: PRESS 03-04/2022

Meta, wersja beta

Przykładem możliwości metaverse był koncert rapera Travisa Scotta w świecie gry Fortnite

Gdy Mark Zuckerberg ogłosił, że Facebook zmieni nazwę na Meta, komentatorzy podkreślali, że powody są zapewne dwa. Odcięcie się od problemów, z jakimi kojarzy się Facebook, i oswojenie słowa „metaverse”, które dla przeciętnego użytkownika internetu było dotąd obcym i niezrozumiałym konceptem. Tymczasem termin metaverse nie jest tak nowy, jak mogłoby się wydawać.

Karolina Kałużyńska, head of communications agencji gamingowej Gameset, wyjaśnia, że – najprościej rzecz ujmując – metawersum jest koncepcją łączenia świata wirtualnego z rzeczywistym. Jako przykład podaje koncert rapera Travisa Scotta w grze Fortnite, która ma 350 mln użytkowników na całym świecie. Koncert odbył się w 2020 roku, a gracze mogli dołączyć do niego online – w jednym ze światów gry poruszał się gigantyczny awatar rapera, który wykonywał swoje największe hity. Wydarzenie na żywo obejrzało 12,3 mln graczy. – Dla marketerów takie wydarzenie jest ogromną szansą – mówi Karolina Kałużyńska.

Kacper Peresada

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.