Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2022

Niemiecki serial bez końca

Od 52 lat Niemcy oglądają „Tatort”, a ich miłość do tego serialu kryminalnego nie maleje. Powodów jest kilka

Oglądasz »Tatort«?” – pyta przyjaciółka na komunikatorze. „Zobacz w osiemnastej minucie”. Po trzech kwadransach przychodzi kolejna wiadomość – znów scena z naszym wspólnym znajomym, który dostał w filmie niewielką rolę. Do tego zakątki miasta, które znamy jak własną kieszeń.

Dla milionów Niemców nie ma weekendu bez serialu „Tatort” („Miejsce zbrodni”). W prawie każdą niedzielę o godzinie 20.15 zasiadają przed telewizorami, żeby przez 90 minut oglądać kultowy serial kryminalny, a właściwie cykl seriali z różnymi komisarzami. Jego popularność nie maleje od 52 lat. Do końca lutego br. Niemcy zobaczyli 1191 odcinków. I wciąż czekają na więcej. – Nie wyobrażam sobie niedzieli bez „Tatortu” – mówi 50-letni Hans-Georg. – To zakończenie weekendu, półtorej godziny z dobrym filmem, w którym na końcu zwycięży dobro.

Kiedy w 1969 roku Gunther Witte wymyślił „Tatort”, planował serial na dwa lata. „Kryterium, które leżało mi na sercu, zakładało, że historie, które pokazuje »Tatort«, mają być realistyczne i do pomyślenia w naszym kraju” – mówił w listopadzie 2016 roku dziennikowi „Süddeutsche Zeitung”, krótko przed emisją tysięcznego odcinka. O tym, że będzie ich aż tyle, Witte nawet nie śnił. „Gdyby mi to ktoś wtedy przepowiedział, odparłbym: Chyba zwariowałeś!” – stwierdził.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.