Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2022

Soft propaganda

Dlaczego dwa media prywatne pomagają władzy, która ma już media publiczne?

Podczas protestów w obronie TVN do tłumu przed sejmem przemawiał Seweryn Blumsztajn, prezes Towarzystwa Dziennikarskiego. Wtedy po raz pierwszy padło hasło „polsatyzacja mediów”.

Pytam prof. Krystynę Doktorowicz, medioznawczynię z Uniwersytetu Śląskiego, jak rozumie ten termin. – Nie stosujemy propagandy, ale tak lawirujemy przekazem, by nie narazić się władzy. To sformułowanie może się przyjąć jako synonim autocenzury w czasach PiS – stwierdza pani profesor.

„EXPRESS” SUPER DLA OBAJTKA

Wśród drukowanych dzienników najbardziej procesowi „polsatyzacji” uległ „Super Express”. Prof. Michał Wenzel, socjolog z Uniwersytetu SWPS, mówi: – To mocno propisowski tytuł.

Wystarczy przeanalizować teksty poświęcone jednemu z oblubieńców Prawa i Sprawiedliwości – Danielowi Obajtkowi.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.