Wydanie: PRESS 01-02/2022
Wykluczenie cyfrowe w oczach dziennikarzy

Pandemia sprawiła, że wykluczenie cyfrowe stało się jeszcze ważniejszym problemem niż dotąd. W czasach ograniczenia kontaktów społecznych brak dostępu do sieci i kompetencji cyfrowych skazywał całe grupy ludzi na jeszcze większą izolację. Postanowiliśmy zbadać, jak na ten problem patrzą dziennikarze wszystkich rodzajów mediów ogólnopolskich i lokalnych
Wśród dziennikarzy biorących udział w badaniu dominuje przeświadczenie, że temat wykluczenia cyfrowego jest raczej niedoceniany i pomijany, traktowany powierzchownie, a jednocześ- nie wymagający dalszej edukacji i popularyzacji wśród dziennikarzy. Z każdym z wymienionych stwierdzeń zgodziło się niemal 90 proc. respondentów, co może świadczyć o tym, że (przyjmując pewien poziom reprezentatywności dla wyłonionej próby) duża część środowiska docenia wagę i potencjał tej problematyki.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
