Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2022

Ostatni dziennikarz w Niemczech

Niemieckie i amerykańskie media pracowały nad sprawą osiągania korzyści seksualnych przez szefa „Bilda” w relacjach z podwładnymi. Ale napisał o tym tylko „The New York Times”

Niemiecka dziennikarka śledcza Juliane Löffler wiedziała, że sprawa, nad którą pracuje, może mieć poważne konsekwencje. Ale nie sądziła, że koncern Axel Springer SE, który jeszcze na wiosnę przeprowadził wewnętrzne śledztwo w sprawie redaktora naczelnego „Bilda” i nie znalazł w nim żadnej winy, nagle w poniedziałek 18 października 2021 roku poinformuje, że „po nowych ustaleniach” i „w trybie natychmiastowym” zwalnia z pełnionych obowiązków Juliana Reichelta.

UWODZIŁ WEDŁUG SCHEMATU

Juliane Löffler wraz z zespołem śledczym pracuje dla monachijskiego wydawnictwa Ippen – piątej pod względem wielkości grupy medialnej w Niemczech (ma m.in. dzienniki regionalne „Münchner Merkur”, „Frankfurter Rundschau”, „tz” oraz ponad sto gazet lokalnych i ogłoszeniowych).

Nad tą samą sprawą w USA pracował też Ben Smith, dziennikarz „The New York Times”. Amerykański dziennikarz zainteresował się szefem „Bilda” po tym, jak Axel Springer zainwestował na amerykańskim rynku i w sierpniu 2021 roku kupił Politico. To największa do tej pory, opiewająca na ponad 1 mld dol., inwestycja tego koncernu.

41-letni Julian Reichelt w 2017 roku stanął na czele „Bilda”. Miał być kolejnym wizjonerem po charyzmatycznym Kaiu Diekmannie, który kierował redakcją tabloidu przez 15 lat.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.