Wydanie: PRESS 01-02/2022
Otwarte magazyny
Największe amerykańskie czasopisma w czasie pandemii utrzymały 95 proc. sprzedaży
Jak wychować szczęśliwe kurczaki? Nie szukaj dalej! Oto odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące hodowli zdrowych kurcząt na twoim podwórku!”. To tylko jeden z nagłówków w magazynie „Country Living” wydawanym przez Hearst. W tekście czytamy, że skoro celebrytki jak Jennifer Garner czy Lady Gaga zaczęły hodować kury, by mieć zdrowe i ekologiczne jaja z własnej farmy, to może powinniśmy dołączyć do tej nowej fali. Przy okazji prezentowane są pomysły DIY na zbudowanie kurnika. Porad nie brakuje też w „Birds & Blooms” – magazynie na temat ogrodnictwa i obserwacji ptaków. Redakcja radzi, jak pomóc ptakom w nadchodzące chłodne dni, tłumaczy, czym ich nie dokarmiać zimą, by „na podwórku były szczęśliwe i zdrowe”, prezentuje obszerny artykuł „Wszystko o sikorach” i publikuje zestawienie „10 najlepszych kwitnących roślin doniczkowych do uprawy w pomieszczeniach”.
Choć taki dobór tematyki może wydawać się zabawny, według danych z 2008 roku 70 proc. dorosłych Amerykanów zajmowało się ogrodnictwem, a 6,4 proc. było obserwatorami ptaków.
Wśród 50 magazynów o największej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, przeanalizowanych przez „Press Gazette”, znajdują się zarówno te opiniotwórcze, dotyczące świata show-biznesu, sportu, jak i niszowe: o konkretnych rzemiosłach czy zainteresowaniach.
William Turvill, autor raportu i dziennikarz „Press Gazette”, przyznaje, że był zaskoczony tym, jak dobrze magazyny potrafiły wykorzystać swoje szanse podczas pandemii. Szczególnie w porównaniu ze spadkami sprzedaży amerykańskich dzienników.
– Wiele osób nadal uważa, że zyskuje na zakupie magazynu, bo ma dostęp do jakościowych treści, których nie mogą znaleźć w internecie – stwierdza Turvill.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter