Wydanie: PRESS 01-02/2022
Złowić graczy
Ten Square Games to firma założyciela Naszej Klasy. Jej nazwa pochodzi od 10-metrowego biura, w którym zaczynali 10 lat temu. Dziś jej zyski z gier mobilnych zbliżają się do zysków CD Projektu
Na pomysł stworzenia darmowej gry wędkarskiej wpadł Maciej Popowicz. Kiedy 10 lat temu wycofywał się z Naszej Klasy, której był współzałożycielem, dostrzegł potencjał w grach free-to-play. Wspólnie z Arkadiuszem Pernalem zainwestowali w studio game developer. Nie poznali się na rybach, tylko w II LO we Wrocławiu. Popowicz jest absolwentem informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Pernal – informatyki i ekonometrii Akademii Ekonomicznej.
Studio Ten Square Games na początek to był tylko pokój wynajęty w Delta House na tyłach centrum handlowego Korona we Wrocławiu. Ta ciasnota obrosła legendą, a symboliczne 10 metrów kwadratowych (ten square) ostało się w nazwie spółki.
Pomysł na grę wędkarską był Popowicza, ale co konkretnie należy zaoferować graczom, wymyślił i opracował Krzysztof Świst, który wcześniej pracował w Naszej Klasie. W 2012 roku powstała „Let’s Fish” – początkowo była to gra tylko na przeglądarki komputerowe udostępniana wyłącznie w serwisie Nasza Klasa. Potem jako product owner & game designer Świst zajął się „Let’s Fish 2”. Ten projekt finalnie przyjął postać „Fishing Clash” – gry zaprojektowanej już tylko na mobile.
– „Fishing Clash” łączy przyjemność łowienia z możliwością rywalizacji między graczami znanej w świecie gier właśnie pod szyldem „clash”. To był strzał w dziesiątkę – mówi Krzysztof Świst.
Od chwili wydania tej gry (jesień 2017) wrocławskie studio każdy kolejny miesiąc zamykało już zyskiem.
Grzegorz Kopacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter