W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2020

Dwie w wieży

Milcząca pierwsza dama wpisuje się w politykę swojego męża i obozu, który za nią stoi. Teraz dołączyła do niego także córka. Wizerunkowe straty i zyski oceniają eksperci oraz publicyści

Sporadyczne wystąpienia Agaty Kornhauser-Dudy znamy głównie z pierwszej i drugiej kampanii wyborczej jej męża, wywiadów mediom nie udziela. Córka Kinga długo milczała, aż do wieczoru wyborczego w lipcu tego roku, kiedy zaskoczyła swoim przemówieniem. A potem zadziwiła raz jeszcze, zostając społecznym doradcą prezydenta.

Pierwsza dama w Polsce pełni ważną funkcję reprezentacyjną. Jej status nie jest jednak uregulowany prawnie, za swoją pracę nie dostaje wynagrodzenia. Każda małżonka kolejnego prezydenta sama określa swoje miejsce w społeczeństwie. – Danuta Wałęsa nie udzielała się szerzej, reprezentowała model matki Polki. W podobny sposób pozycjonowały się żony Lecha Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego, z tym że Maria Kaczyńska miała własne zdanie i potrafiła je wyrazić publicznie, wchodzić w polemikę w ważnych sprawach. Anna Komorowska przez większą część kadencji męża pokazywała swoją postawą, że owszem wspiera małżonka, ale polityka nie jest dla niej priorytetem – zauważa dr Mirosław Oczkoś, specjalista od wizerunku, wykładowca PR w Szkole Głównej Handlowej. Tylko Jolanta Kwaśniewska prezentowała model  jednocześnie towarzyszki życia i kobiety wyzwolonej, mającej własne zdanie w wielu kwestiach. – Wizerunkowo spowodowało to nawet pomysły zwolenników Aleksandra Kwaśniewskiego na jej start w wyborach prezydenckich – przypomina ekspert.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.