Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2020

Dwie w wieży

Milcząca pierwsza dama wpisuje się w politykę swojego męża i obozu, który za nią stoi. Teraz dołączyła do niego także córka. Wizerunkowe straty i zyski oceniają eksperci oraz publicyści

Sporadyczne wystąpienia Agaty Kornhauser-Dudy znamy głównie z pierwszej i drugiej kampanii wyborczej jej męża, wywiadów mediom nie udziela. Córka Kinga długo milczała, aż do wieczoru wyborczego w lipcu tego roku, kiedy zaskoczyła swoim przemówieniem. A potem zadziwiła raz jeszcze, zostając społecznym doradcą prezydenta.

Pierwsza dama w Polsce pełni ważną funkcję reprezentacyjną. Jej status nie jest jednak uregulowany prawnie, za swoją pracę nie dostaje wynagrodzenia. Każda małżonka kolejnego prezydenta sama określa swoje miejsce w społeczeństwie. – Danuta Wałęsa nie udzielała się szerzej, reprezentowała model matki Polki. W podobny sposób pozycjonowały się żony Lecha Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego, z tym że Maria Kaczyńska miała własne zdanie i potrafiła je wyrazić publicznie, wchodzić w polemikę w ważnych sprawach. Anna Komorowska przez większą część kadencji męża pokazywała swoją postawą, że owszem wspiera małżonka, ale polityka nie jest dla niej priorytetem – zauważa dr Mirosław Oczkoś, specjalista od wizerunku, wykładowca PR w Szkole Głównej Handlowej. Tylko Jolanta Kwaśniewska prezentowała model  jednocześnie towarzyszki życia i kobiety wyzwolonej, mającej własne zdanie w wielu kwestiach. – Wizerunkowo spowodowało to nawet pomysły zwolenników Aleksandra Kwaśniewskiego na jej start w wyborach prezydenckich – przypomina ekspert.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.