Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2020

Dwie w wieży

Milcząca pierwsza dama wpisuje się w politykę swojego męża i obozu, który za nią stoi. Teraz dołączyła do niego także córka. Wizerunkowe straty i zyski oceniają eksperci oraz publicyści

Sporadyczne wystąpienia Agaty Kornhauser-Dudy znamy głównie z pierwszej i drugiej kampanii wyborczej jej męża, wywiadów mediom nie udziela. Córka Kinga długo milczała, aż do wieczoru wyborczego w lipcu tego roku, kiedy zaskoczyła swoim przemówieniem. A potem zadziwiła raz jeszcze, zostając społecznym doradcą prezydenta.

Pierwsza dama w Polsce pełni ważną funkcję reprezentacyjną. Jej status nie jest jednak uregulowany prawnie, za swoją pracę nie dostaje wynagrodzenia. Każda małżonka kolejnego prezydenta sama określa swoje miejsce w społeczeństwie. – Danuta Wałęsa nie udzielała się szerzej, reprezentowała model matki Polki. W podobny sposób pozycjonowały się żony Lecha Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego, z tym że Maria Kaczyńska miała własne zdanie i potrafiła je wyrazić publicznie, wchodzić w polemikę w ważnych sprawach. Anna Komorowska przez większą część kadencji męża pokazywała swoją postawą, że owszem wspiera małżonka, ale polityka nie jest dla niej priorytetem – zauważa dr Mirosław Oczkoś, specjalista od wizerunku, wykładowca PR w Szkole Głównej Handlowej. Tylko Jolanta Kwaśniewska prezentowała model  jednocześnie towarzyszki życia i kobiety wyzwolonej, mającej własne zdanie w wielu kwestiach. – Wizerunkowo spowodowało to nawet pomysły zwolenników Aleksandra Kwaśniewskiego na jej start w wyborach prezydenckich – przypomina ekspert.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.