Wydanie: PRESS 11-12/2020
Media szczególnej opieki
Francuski rząd rozdaje prasie ok. 1 mld euro rocznie w postaci zniżek pocztowych, wsparcia dystrybucji lub pomocy bezpośredniej
Jeszcze w lipcu ogłoszono, że z 5 mld euro, które rząd przeznaczy na pomoc dla dotkniętej COVID-em ogólnie pojętej kultury, 2 mld otrzymają media. Najwięcej, bo 845 mln, dostali nadawcy audiowizualni. Finansowe wsparcie obejmuje bardzo szerokie spektrum: od pokrycia częściowego bezrobocia, przez zwolnienia ze świadczeń, wsparcie dystrybutorów, po pożyczki i kredyty, których gwarantem będzie państwo.
MAGICZNE PIENIĄDZE MACRONA
Kiedy w lutym 2018 roku francuski prezydent wizytował szpital w Rouen, a jedna z pielęgniarek zapytała go, dlaczego państwo nie inwestuje więcej w służbę zdrowia, Emmanuel Macron odpowiedział, że „rząd nie dysponuje magicznymi pieniędzmi”. Niespełna dwa lata później okazało się, że nie tylko magiczne pieniądze się znalazły, ale i że ów rząd przekształcił się w państwowe towarzystwo ubezpieczeniowe, które najhojniej zwraca koszty szkód faktycznych i domniemanych wynikłych z epidemii oraz prawie dwumiesięcznego lockdownu.
Mariusz Kowalczyk, Francja
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter